Två lösningsinriktade handläggare (vikariat)
Sollentuna Kommun Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kontaktcenter i Sollentuna Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!
Sollentuna kommuns kontaktcenter öppnade 2011 och svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi är 25 medarbetare uppdelade i tre svarsgrupper som sitter i öppet kontorslandskap på plan 7 och en svarsgrupp som hjälper kunder i kommunhusets entré. Vi söker dig som genuint vill ge bästa, möjliga service till våra kunder och som har intresse och gärna erfarenhet inom våra svarsområden.
Publiceringsdatum2019-05-03Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att du halva tiden har många kundkontakter via telefon och mejl, för att antingen svara på frågor om bygglov, miljö, park, stadsplanering och trafik alternativt på frågor om ekonomiskt bistånd, funktionshinder, integration, missbruk och äldreomsorg.
Andra halvan av tiden arbetar du i vår entré och har kontakt med kunder som spontant besöker kommunen för att få hjälp. I entrén har kunderna tillgång till besöksdatorer där du kommer guida dem i hur de använder kommunens e-tjänster för att söka till förskola eller skola. Du tar emot pappersansökningar för ekonomiskt bistånd och tittar att allt är med. Du svarar även på frågor om bygglov.
Du arbetar parallellt i många olika it-program och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kontoren. Administrativa uppgifter ingår. Att driva egna delprojekt kan ingå. Utbildning och förändring är en del av kontaktcenters vardag.
ProfilDu vill genuint ge våra kunder bästa, möjliga service. Du bemöter kunder på ett glatt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar. Du är en van it-användare och du är bra på att samarbeta. Vidare är du ansvarsfull, har initiativförmåga och klarar att driva arbeten självständigt.
För att lyckas i rollen tror vi att du är:
En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo
Lösningsinriktad och flexibel
Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga
Positiv och servicemedveten
Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt
Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter
Villig att bidra till att förbättra och utveckla arbetssättet i gruppen
Erfarenhet och utbildningKvalifikationerHögskoleutbildning (eller motsvarande)
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
Dokumenterad utbildning eller erfarenhet i kundservice
Erfarenhet av arbete i en kommunal kundtjänst
Erfarenhet från något av kommunens områden
Att arbeta i Sollentuna kommun
https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/Vi-jobbar-i-Sollentuna1/Personalförmåner
https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/Övrig informationVi erbjuder två tjänster som båda är ett vikariat fram till den 31 augusti 2020. Tillträde så snart som möjligt.
Schemalagd arbetstid mellan kl. 7.45 och 18.30, med möjlighet att flexa.
Skicka gärna din ansökan så fort som möjligt för vi kallar till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
2020-08-31 2020-08-31
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Määttä 08-5792 3167
FöretagSollentuna Kommun Kontaktcenter
AdressSollentuna Kommun Kontaktcenter
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Jobbnummer 4767552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.