Tullverket söker lokalsamordnare
Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm,
Sigtuna,
Nyköping,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.
Administrationsavdelningen ansvarar för den administrativa verksamheten i Tullverket. Avdelningen är indelad i tre enheter, Ekonomienheten, PA-support, och Teknik- och Serviceenheten samt tre administrativa servicecenter placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Teknik- och serviceenheten ansvarar för genomförande och stöd i upphandlings-, inköps- och lokalförsörjningsfrågor samt vissa tekniska frågor. Vid Teknik- och serviceenheten arbetar idag 10personer, varav 3 arbetar med lokalförsörjningsfrågor. Vi arbetar i centralt belägna lokaler vid Fridhemsplan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sökanden ska självständigt kunna handlägga lokalförsörjningsfrågor inom sitt ansvarsområde. I tjänsten ingår även kontakter med externa fastighetsägare och transportföretag samt att biträda Chefen för Teknik- och Serviceenheten vid förhandlingar i hyresnämnd/tingsrätt.
I arbetsuppgifterna ingår även uppdatering och underhåll av Tullverkets lokalförsörjningsprogram - Karplan, marknadsundersökningar av hyresmarknaden, nätverksträffar samt medverkan vid budgetframställan. Vidare ingår allmänna administrativa uppgifter såsom diarieföring, rapportuttag ur Agresso och Karplan m.m.
Vi söker dig som har:
• Hyresekonomisk utbildning eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av hyresjuridiska frågor och fastighetsekonomi samt god förmåga att tolka, analysera och bedöma hyresavtal
• Några års erfarenhet av förhandlingar i lokalförsörjningsärenden
• Goda kunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Körkort, behörighet B
Meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av Agresso el. liknande affärssystem
• Tidigare erfarenhet av Karplan el. liknande IT-baserade lokalförsörjningsprogram
• Goda kunskaper och erfarenhet inom offentliga upphandlingar (LOU/LUF)
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsfrågor
Publiceringsdatum2011-12-20Dina personliga egenskaperDu tar egna initiativ och driver arbetet tills det är genomfört och tar ansvar för dina beslut, handlingar och dess resultat. Vi värdesätter även att du är flexibel och har förmåga till kreativt nytänkande och besitter en god analytisk förmåga. Då arbetet innebär kontakter både internt som externt, vill vi att du har lätt för att samarbeta med din omgivning. Du kan prioritera dina arbetsuppgifter och har förmåga fokusera även vid hög arbetsbelastning.
För befattningen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationInnan beslut om anställning fattas kommer du att få genomgå drogtest. Tullverket kommer också att begära ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister.
Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför. Vi ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk. Då lokalförsörjningen är mansdominerad ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Tjänstgöringsort Stockholm.
Tjänsten innebär resor inom landet.
För mer information och ansökan
PER 2011-721.
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Tony Holmberg, tel. 08-405 04 70. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 och för Saco-S vid Tullverket, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 15:e januari 2012. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPA-support, 060-67 25 85
FöretagTullverket
AdressTullverket
Jobbnummer 1110057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.