Treasurygrupp behöver medarbetare
Adecco, Office & HR, Stockholm / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar
Nu söker vi en medarbetare till Treasury grupp för uppdrag hos en av våra kunder i Kista!
Publiceringsdatum2010-05-21Dina arbetsuppgifterGroup Treasury ansvarar för att optimera företagets kassaflöde, hantering av finansiella risker och kapitalstruktur samt relationer till banken.
Finansgruppen är ung och delvis fortfarande under uppbyggnad. Det behövs därför en talangfull person som är villig att vara med och utveckla Treasuryavdelningen samt att arbeta med de dagliga arbetsuppgifterna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att validera betalningar och lån samt göra kvartal- och månadsrapporter. Du kommer också att vara delaktig i att skicka och ta emot alla Settlement överföringar samt införa ett nytt finansförvaltningssystem och relaterade processer.
ErfarenheterVi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt högskoleutbildning inom ekonomi/finans. Vidare har du god förståelse för den finansiella marknaden och finansiella instrument. Du talar flytande engelska och svenska.
Dina personliga egenskaperSom person är du analytisk och stresstålig. Du är noggrann och klarar av ett högt arbetstempo. Du trivs att arbeta i team och gillar att organisera och strukturera ditt arbete.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden! Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät!
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten ska tillsättas 1 juni och avser heltid. Uppdraget pågår i 5 månader.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Helena Eriksson på tel: 08-598 986 12
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Elinor Eliasson på tel: 08-598 982 13 eller
elinor.eliasson@adecco.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 658073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.