Treasury Accountant till global dryckeskoncern

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vår kund är ett svenskt aktiebolag och en del av en internationell dryckeskoncern med några av branschens starkaste varumärken. Nu söker de en Treasury Accountant under 1 1/2 år då deras kollega ska gå på föräldraledighet. Arbetsplatsen är vid företagets huvudkontor i Liljeholmen, där ca 50 personer arbetar.

Tjänsten ska tillsättas från 1 maj och pågå under 18 månader. Du kommer under denna tid att vara inhyrd som konsult via oss på Avanzera. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön, betald semester samt friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
I rollen som Treasury Accountant i ett mindre team, kommer du dels vara delaktig i olika gemensamma arbetsuppgifter, samt vara den som ansvarar för Treasury Back Office. Du rapporterar direkt till redovisningschefen.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Hantering av cash management processer innefattande likviditetsprognoser, finansiering, analys och rapportering av finansiell karaktär samt bankkontakter.
• Stödja koncernbolagets finansiella rapportering och lokala Hedge Accounting.
• Back Office Support - hantering av löpande finansiella transaktioner, säkerställa likviditet och valutainnehav.
• Förvaltning av garantier, bankfullmakter och säkerställa god intern kontroll.
• Delta i företagets koncernavstämning och rapportering.
• Månadsvis framtagande och analys av bokslut för ett mindre bolag inom koncernen, som inkluderar både operativ och extern rapportering. Även framtagande av budget och prognos ingår. Årsbokslut samt upprättande av årsredovisning med support från teamet.
• Delta i företagets löpande redovisnings- och bokslutsprocesser tillsammans med övriga i teamet.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av finansiellt arbete, gärna inom försäljning alt bank och finans. Du är civilekonom eller har en annan relevant akademisk utbildning. Erfarenhet från Back Office- och/eller Cash Management. Gedigen kunskap om finansiella instrument, erfarenhet av redovisning, bokslut och rapportering enligt Swedish GAAP och IFRS. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av större organisationer med kunskap kring komplexa flöden och samband. Du har goda kunskaper i Excel/ Office-paketet, andra systemkunskaper ses som meriterande (JDE, Trading Station och HFM ses som extra meriterande, dock inte något krav). Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara någon minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-04-17

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 1056
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-54528305

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4089170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: