Transportledare / Administratör inom transportledning till PreZero
Bravura Sverige AB / Logistikjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2024-02-12Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero.
Om företagetPreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.
PreZero tar stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa och erbjuder en arbetsplats med familjär stämning. På Malmökontoret arbetar idag drygt 20 medarbetare där du blir en del av en dynamisk, prestigelös och stöttande miljö.
Dina arbetsuppgifterSom Transportledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera planering av transporter och följa upp avdelningens dagliga verksamhet, hantera reklamationer samt säkerställa en effektiv kommunikation med både kunder och chaufförer. Du har daglig kontakt mot industri där du tar emot order via telefon, mejl eller orderhanteringssystem som sedan registreras i systemen. Som en del i orderhanteringen säkerställer du att det finns ett komplett och rätt underlag inför fakturering där du även ansvarar för att attestera och godkänna fakturorna. Då rollen innebär nära kontakt med kunder ingår även kundvård och merförsäljning som en del av dina arbetsuppgifter.
Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på transportavdelningen, säljare och chaufförer för att samordna och säkerställa rätt service och kvalité till kund. Du kommer därtill ha en viktig roll i att bidra till den kontinuerliga utvecklingen och förbättringen av arbetsflödet.
Kortfattat kommer dina arbetsuppgifter att innefatta:
• Planering av transporter på ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt
• Order- och reklamationshantering
• Telefoni- och mejlhantering, daglig kundkontakt via telefon och mejl
• Kundvård och merförsäljning
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av en roll som innefattat transportledning, arbetsledning eller likvärdigt
• Utbildning inom transport och logistik
• God förståelse för logistikflödet
• Svenska i tal och skrift
• Mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet
I rollen förväntas du ta ansvar, driva och planera ditt arbete framåt. Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du förstår vikten av god kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter person samt göra dig förstådd på telefon. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar genom att arbeta rådgivande. Vidare kan du arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8461649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.