Transaction Analyst

Benify / Administratörsjobb / Stockholm
2016-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transaction Analyst" (publicerad 2019-04-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Du tycker det är viktigt att ha kul på jobbet. Att analysera stora mängder data är inget som skrämmer dig, snarare tvärtom. Du gillar utmaningen i att hitta en nål i en höstack. Du tycker förändring är bra och du kittlas av tanken att få ifrågasätta och utmana befintliga strukturer. Du älskar kundkontakt. Du är en noggrann och energisk ekonom i början av din karriär som lockas av internationella karriärmöjligheter. 

Känner du igen dig? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Som Transaction Analyst kommer du att arbeta med att säkerställa ekonomiska underlag och att nödvändiga processer finns på plats. Du kommer att arbeta med rapportering av lönetransaktioner till våra kunder, vilket är återkommande varje månad. Du kommer även att ha nära kundkontakt och ge löpande kundkonsultation gällande ekonomiska flöden, lönetransaktioner och systemkopplingar, både i nya lanseringsprojekt och hos befintliga kunder. Tillsammans med dina kollegor ser du till att Benify kan leverera korrekta ekonomiska underlag till rätt person i rätt tid och får marknadens nöjdaste kunder. Detta är en bred roll där du kommer lära dig stora delar av hela det ekonomiska flödet och därigenom få ett brett perspektiv på vår organisation.

Alla vi medarbetare på Benify bryr oss om våra kunder och den tjänst vi levererar. Därför finns ett stort utvecklingsfokus och du kommer få möjlighet att arbeta med förbättringsprojekt och vara med i vidareutvecklingen av system och processer.

Exempel på vanliga arbetsuppgifter är att:

Kontrollera och rapportera lönetransaktioner till våra kunder.
Upprätta och utveckla effektiva processer.
Arbeta med interna förändringsprojekt.
Arbeta nära projektledare vid lanseringsprojekt och i avstämningsmöten med kunder, där du ansvarar för de ekonomiska delarna.
Bygga långsiktiga kundrelationer och ge konsultation inom lön- och redovisningsfrågor.
Säkerställa att uppsättningar och kopplingar som genererar ekonomiska konsekvenser i förmånssystemet är korrekta.

VEM ÄR DU?

Vi ser att du som söker är i början av din karriär och söker dig till en roll och arbetsmiljö där det finns utrymme för utveckling och ansvar.

Vi ser att du som söker: 

Har studerat företagsekonomi och har minst en kandidatexamen inom redovisning, finansiering eller ekonomistyrning.
Är nyutexaminerad eller har hunnit arbeta ca 1-2 år efter examen.
Har god social kompetens då du kommer ha kundkontakt.
Har goda tekniska kunskaper eftersom vi dagligen arbetar i komplexa system. 
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi ser gärna att du på något sätt har arbetat med redovisning, antingen efter din examen alternativt vid sidan av dina studier. Meriterande erfarenhet är exempelvis ekonomi-/redovisningsassistent eller revisorsassistent där du arbetat brett och genom detta fått en god förståelse för redovisningsprinciperna. Kurser i beskattningsrätt eller andra kunskaper inom området beskattning är också meriterande men inget krav. 

Som person är du glad, positiv och har alltid kunden i fokus. Hos oss kommer du att kunna utvecklas och växa i din roll om du visar framfötterna. För att lyckas behöver du vara strukturerad i ditt arbetssätt, ha en hög energinivå och en stark kvalitetsmedvetenhet. Vidare ser vi att du är noggrann och lösningsorienterad, då arbetsuppgifterna ställer höga krav på att rapporter och andra underlag blir korrekta samtidigt som det kan dyka upp hinder på vägen som behöver lösas. På Benify kavlar vi upp ärmarna när trycket ökar och gillar det. För att du ska trivas hos oss räknar vi med att du känner detsamma.

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Plats: Östermalm, Stockholm

Kontaktperson: Niclas Lekander ( niclas.lekander@benify.com

Sökord: controller, business controller, financial controller, sales controller, transaction controller, junior controller & transaction 

ANSÖKAN

Låter detta intressant? Vänligen klicka på "Ansök" för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi genomför en löpande selektering av ansökningar.

OM BENIFY

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-03-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Benify

Adress
Benify
Banérgatan 16
11523 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 16

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2713810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify: