Trafikplanerare till Schenker
Bravura Sverige AB / Logistikjobb / Stockholm
2025-05-12
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till att den internationella logistiken fungerar smidigt - varje dag? Hos DB Schenker i Stockholm blir du en del av ett erfaret och engagerat team som arbetar mitt i flödet på Europas största godsterminal. Här erbjuds du en utvecklande roll i en dynamisk miljö där samarbete, ansvar och struktur står i fokus!
Publiceringsdatum2025-05-12Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ett år. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget
Om företagetDB Schenker är en global ledare inom logistikbranschen och erbjuder ett heltäckande utbud av tjänster - från landtransporter till internationella sjö- och flygfrakter, samt smarta konsult-, lager- och logistiklösningar. I Sverige sysselsätter DB Schenker cirka 4 000 medarbetare och har verksamhet på ett 50-tal orter, vilket ger goda möjligheter till både lokal förankring och nationell mobilitet inom företaget.
Företaget har ett starkt fokus på hållbarhet, innovation och digitalisering för att möta framtidens logistikbehov på ett ansvarsfullt sätt. DB Schenker arbetar också aktivt med att skapa en inkluderande arbetsplats där arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald står högt på agendan. Här uppmuntras varje medarbetare att växa, och det finns goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärutveckling - oavsett om du är i början av din resa eller söker nya utmaningar. Att arbeta på DB Schenker innebär att vara en del av ett internationellt nätverk där samarbete, nytänkande och engagemang värderas högt.
Dina arbetsuppgifterI rollen som trafikplanerare blir du en viktig del av Gateway-enheten, där du tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat team ansvarar för att planera och administrera den internationella import- och exporttrafiken till och från terminalen i Lunda. Rollen är bred och innefattar såväl transportplanering som viss tullhantering, där du arbetar med både daglig drift och längre processer för att säkerställa ett effektivt och kvalitativt logistikflöde. Du roterar mellan import- och exportuppgifter vilket ger variation och god insyn i hela kedjan, från mottagande och uppföljning av bokningar till kontakter med internationella transportpartners, intern trafikavdelning och den lokala terminalen. Importdelen innebär bland annat att övervaka godstransporter enligt fastställda turlistor och hantera tulldokumentation för vissa marknader, medan exportarbetet fokuserar på att planera utgående sändningar, skapa transiteringar och ha tät kontakt med både terminalpersonal och andra distrikt i Sverige.
Du arbetar i interna system för att följa upp ärenden, säkerställa att dokumentation är korrekt, och bidrar till förbättringar genom återkoppling och problemlösning. Arbetet sker i nära dialog med kollegor och partners, ofta via mail och interna system. Då teamet är litet men erfaret får du möjligheten att snabbt utvecklas och bli självgående inom flera delar av verksamheten. Hos Schenker värderas varje medarbetares insats högt och varje röst blir hörd.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom logistik, tull, spedition eller liknande är meriterande * Tidigare erfarenhet från logistikbranschen, gärna med inslag av spedition eller annan transportadministration * Erfarenhet av tullhantering * Erfarenhet av administration och kundsupport * Goda kunskaper i Office365 * God systemvana och trygg i att arbeta i flera parallella system * Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska För att trivas i rollen är du självgående samtidigt som du uppskattar att arbeta stödjande, där du hjälper både kollegor och samarbetspartners. Du har ett lösningsorienterat,drivande och flexibelt förhållningssätt som gör att du ser möjligheter i förändringar. Noggrannhet och viljan att göra rätt från början är centralt, och även om arbetsbelastningen kan variera ligger fokus på struktur och detaljer. Din flexibilitet och naturliga förmåga att samarbeta och ge service bidrar till att skapa smidiga och effektiva processer.
Övrig information
Start: Augusti 2025 Plats: Lunda/Spånga Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till
info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se Jobbnummer 9332787