Trafikplanerare
AB Söder & Co Consulting / Lagerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Jönköping,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd,
Nässjö eller i
hela Sverige AB Söder & Co Consulting
Publiceringsdatum2012-12-06Om företagetSöder & Co är en lokal bemannings- och rekryteringspartner i Västra Götaland som står för prisvärdhet och kvalitet. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Om företagetFör kunds räkning, ett expansivt servicelogistikföretag, söker vi nu trafikplanerare till kontoret i Jönköping. Här får du möjligheten att vara en del i ett nytt team och ta del av den spännande utveckling företaget har att erbjuda.
ArbetsuppgifterSom trafikplanerare kommer du att ansvara för att disponering av vår trafik görs på det mest effektiva och kostnadsmedvetna sättet. Ett gott samarbete med andra trafikplanerare och avdelningar inom företaget är en förutsättning för effektivt kapacitetsutnyttjande och god kundservice. Dina ansvarsområden kommer att innefatta:
• Transportplanering och disponering av bilar.
• Optimera lastbärare samt köpa och sälja transportkapacitet.
• Kund- och partnersupport, merförsäljning.
• Du kommer att vara företagets kontaktyta gentemot transportleverantörer, agenter och partners samt kunder.
• Kostnads- och lönsamhetsansvar för dina transporter.
• Ta emot bokningar från kunder- och partners; säkerställa korrekt angivna bokningsuppgifter.
• Du ska löpande kontrollera, korrigera, registrera och bevaka bokningar och transporter.
• Tullhantering; import/export, transitering.
• Säkerställa att nödvändig dokumentation följer med godset.
• Ta emot transportreklamation från kunder- och partners, sammanställa underlag och vidarebefordra till reklamationsansvarig.
• Identifiera potentiella problem och lösa dessa i samråd med utländska partners och interna speditionsavdelningar.
• Kontroll och attestering av fakturor från leverantör/partner.
ProfilVi söker dig med mycket social kompetens, kreativt tänkande och bra samarbetsförmåga. Ett krav är att du ska ha jobbat med liknande arbete tidigare för att enkelt förstå transport- och ruttplanering. Som person ska du vara lösningsfokuserad, uthållig, stresstålig och van att hantera många arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, tyska meriterande. Du bör även ha utbildning och/eller erfarenhet av:
• Skrymmeberäkning för olika transportslag (väg, inrikes- och utrikes).
• Inco-/combiterms.
• ADR utbildning
• Tull; import och export.
• Kunna läsa och tyda avtal, offerter, prislistor (kund, leverantör och partner).
Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2012-12-21.
För mer information kan du kontakta rekryteringsansvarig Josefine Wallander på 0760-502056.
Ansök via
www.soderco.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 397
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Wallander 0760-502056
josefine.wallander@soderco.seFöretagAB Söder & Co Consulting
AdressAB Söder & Co Consulting
Huvudkontor, Druveforsvägen 29
50433 BORÅS
Jobbnummer 1411137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.