Trafikplanerare

AB Söder & Co Consulting / Lagerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Jönköping, Habo, Mullsjö, Vaggeryd, Nässjö eller i hela Sverige

AB Söder & Co Consulting

Publiceringsdatum
2012-12-06

Om företaget
Söder & Co är en lokal bemannings- och rekryteringspartner i Västra Götaland som står för prisvärdhet och kvalitet. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Om företaget
För kunds räkning, ett expansivt servicelogistikföretag, söker vi nu trafikplanerare till kontoret i Jönköping. Här får du möjligheten att vara en del i ett nytt team och ta del av den spännande utveckling företaget har att erbjuda.

Arbetsuppgifter
Som trafikplanerare kommer du att ansvara för att disponering av vår trafik görs på det mest effektiva och kostnadsmedvetna sättet. Ett gott samarbete med andra trafikplanerare och avdelningar inom företaget är en förutsättning för effektivt kapacitetsutnyttjande och god kundservice. Dina ansvarsområden kommer att innefatta:

• Transportplanering och disponering av bilar.
• Optimera lastbärare samt köpa och sälja transportkapacitet.
• Kund- och partnersupport, merförsäljning.
• Du kommer att vara företagets kontaktyta gentemot transportleverantörer, agenter och partners samt kunder.
• Kostnads- och lönsamhetsansvar för dina transporter.
• Ta emot bokningar från kunder- och partners; säkerställa korrekt angivna bokningsuppgifter.
• Du ska löpande kontrollera, korrigera, registrera och bevaka bokningar och transporter.
• Tullhantering; import/export, transitering.
• Säkerställa att nödvändig dokumentation följer med godset.
• Ta emot transportreklamation från kunder- och partners, sammanställa underlag och vidarebefordra till reklamationsansvarig.
• Identifiera potentiella problem och lösa dessa i samråd med utländska partners och interna speditionsavdelningar.
• Kontroll och attestering av fakturor från leverantör/partner.

Profil
Vi söker dig med mycket social kompetens, kreativt tänkande och bra samarbetsförmåga. Ett krav är att du ska ha jobbat med liknande arbete tidigare för att enkelt förstå transport- och ruttplanering. Som person ska du vara lösningsfokuserad, uthållig, stresstålig och van att hantera många arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, tyska meriterande. Du bör även ha utbildning och/eller erfarenhet av:

• Skrymmeberäkning för olika transportslag (väg, inrikes- och utrikes).
• Inco-/combiterms.
• ADR utbildning
• Tull; import och export.
• Kunna läsa och tyda avtal, offerter, prislistor (kund, leverantör och partner).

Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2012-12-21.
För mer information kan du kontakta rekryteringsansvarig Josefine Wallander på 0760-502056.

Ansök via www.soderco.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 397
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Wallander 0760-502056 josefine.wallander@soderco.se

Företag
AB Söder & Co Consulting

Adress
AB Söder & Co Consulting
Huvudkontor, Druveforsvägen 29
50433 BORÅS

Jobbnummer
1411137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: