Trading assistent/säljassistent till IB Industries

Framtiden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta i en internationell miljö med varierande administrativa arbetsuppgifter? Tveka då inte att söka denna tjänst!

Dina arbetsuppgifter
IBI International AB söker en tradingassistent som i första hand ska assistera deras säljare/trader på de fransktalande marknader de är aktiva på, samt ta hand om exportdokumentation och fakturering på bl. a spansktalande marknader.

Arbetsuppgifter:
• Orderregistrering samt uppföljning
• Leveransbevakning
• Koordinera inspektioner
• Fraktbokning
• Anskaffning och utfärdande av exportdokument (faktura, B/L, certifikat, etc.)
• Korrespondens med kunder, leverantörer, rederier, mm, om ovannämnda frågor
• Framtagning av säljmaterial

Om företaget
IBI International AB är ett handelshus som köper och säljer olika byggmaterial såsom trävaror, plywood, dörrar, kakel och klinker, mm. Idag omsätter företaget drygt 380 mkr och har kunder i över 70 länder. Företaget har 9 anställda på kontoret i Göteborg och ca 15 personer anställda utomlands. IBI International AB har samarbetskontor i Brasilien, Kina och Colombia.

Kontoret ligger centralt i Göteborg och som anställd erbjuds du en härligt familjär atmosfär och förmåner som exempelvis frukost varje dag och gymkort. Företaget ordnar varje år trevliga gruppaktiviteter och resor för personalen.

Din profil
Som person är du initiativtagande, noggrann, kommunikativ och har lätt för att lära. Du är intresserad av att jobba med andra länder och kulturer. Stor vikt kommer att läggas på rätt person då arbetslaget på kontoret är relativt litet.

Skallkrav:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God skriftlig förståelse på franska och/eller spanska
• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
• God PC/data vana

Meriterande:
• Erfarenhet av internationell handel/trading och shipping/exportdokumentation
• Erfarenhet att arbeta med Microsoft Office
• Erfarenhet av bild/dokumenthantering

Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: 1/8
Arbetstider: 8-17
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 10890
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Andréasson anna.a@framtiden.com 0761-642678

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
51250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3346172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: