Trademax söker inköpsassistent
Bygghemma Group / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bygghemma Group i Helsingborg,
Burlöv,
Malmö,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Bygghemma Group är en dynamiskt och snabbt växande koncern som sedan starten 2006 etablerat sig som en av de starkaste och mest framgångsrika e-handelsaktörerna i Norden. Bolagets kultur kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda och vi växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som inköpsassistent på Trademax kommer du att arbeta löpande tillsammans med våra leverantörer för att uppfylla leveranssäkerhet till våra kunder. Arbetet kommer i huvudsak omfattas av operativa arbetsuppgifter så som att följa upp alla våra aktiva inköp mot leverantör, hantera avvikelser, ha löpande kontakt med leverantör för att säkra inleveranser till våra lager samt att, tillsammans med avdelningen, planera för framtida inköp. Exempel på dagliga arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Lägga löpande inköp
• Orderbekräfta inköp
• Leveransövervakning
• Fakturakontroll
Publiceringsdatum2018-03-27KvalifikationerVi söker dig som har universitets-, YH- eller högskoleexamen inom ekonomi, inköp, Supply Chain eller annan utbildning som bedöms relevant för rollen. Du har minst 1 års erfarenhet av att ha jobbat med inköp eller logistik. Du skall ha god datorvana, där framförallt starka kunskaper i Excel är ett krav. Att ha tidigare erfarenhet av E-handel och/eller Retail på sällanköpsvaror är meriterande men inte avgörande.
Dina personliga egenskaper
Du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, orädd och vill ständigt lära dig mer. Vidare är du resultatorienterad, har hög integritet och tar stort ansvar för ditt arbete. Utöver detta är du som person noggrann, strukturerad, driftig, har hög energi, tar mycket ansvar och arbetar löpande för förbättringar.
Vi tror att du drivs av att uppnå resultat och ständigt förbättra - och av att vara en del av ett framgångsrikt och växande bolag. Du är analytisk, lösningsfokuserad och brinner för att få dina kunder nöjda, interna som externa. Då du kommer att arbeta med operativt inköpsarbete är det viktigt att du kan hitta energi i att arbetsuppgifter är återkommande och liknande utmaningar dyker upp repetitivt.
Arbetet är i många fall självständigt och du kommer arbeta med stora inköpsflöden som har direkt påverkan gentemot våra kunder. Detta kräver ett gott omdöme, noggrannhet, ansvarskänsla och hög kvalitetsmedvetenhet.
Vi erbjuder
Ett självständigt och spännande arbete hos en av Nordens snabbast växande online-aktörer inom byggvaruhandel och heminredning. Din roll hos oss kräver bra samarbete både inom avdelningen men även tillsammans med andra avdelningar inom företaget. Du kommer att erbjudas en mycket lärorik roll med stora möjligheter till att avancera i takt med företaget.
Om Bygghemma Group
Bygghemma är Europas ledande bygg- och heminredningsaktör på nätet. Vi bedriver en snabbväxande och lönsam affärsmodell baserad på en multi-brand- och omnikanalstrategi där produkter säljs online med stöd av 65 showrooms. Bland våra online-butiker återfinns Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox. Vår framgång är baserad på ett omfattande produktutbud, konkurrenskraftiga priser och en effektiv distributionskedja. Bygghemma Group omsätter cirka 4 miljarder kronor på årsbasis och har cirka 500 medarbetare. Gruppen har huvudkontor i Malmö och ägs av FSN Capital samt av ledningen.
www.bygghemmagroup.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBygghemma Group
AdressBygghemma Group
Strandbadsvägen 19c
25229 Helsingborg
KontorsadressStrandbadsvägen 19c
Jobbnummer 4049392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.