TES Planerare samt TES systemförvaltare

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







I Socialförvaltningens nya organisation så centraliserar vi TES planeringen och söker två till medarbetare som vill ingå i vårt team av kollegor i den nya avdelningen för Kvalitet- och Administrativt stöd. Ni kommer ingå i vårt administrativa team med TES planerare och samordnare som arbetar i östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorg, LSS och legitimerad personal.

Avdelningen består även av Kvalitetsteamet där systemförvaltare Treserva, MAS, MAR, SAS och projektkoordinator ingår.

Publiceringsdatum
2021-01-30

Dina arbetsuppgifter
TES-planerare har ett övergripande ansvar för att fortlöpande planera och optimera arbetspass för hemtjänstpersonal utifrån biståndsbeslut i verksamhetssystemet TES.

Vilket innebär att planeringen ska utgå från att:

• De beviljade insatserna planeras så långt som möjligt utifrån brukarens önskemål
• Säkerhetsställa arbetsmiljön för medarbetare
• Verksamhetens ekonomiska budgetförutsättningar
Ni arbetar nära ansvarig enhetschef om behov av åtgärder, uppföljningar och redovisningar av planerade besökstider. Ni ansvarar även för förutsättningar och ansvarar för att besöksplan för respektive brukare upprättas i samband med uppdrag från biståndshandläggare. Ett nära samarbete med samordnare är en förutsättning för att kunna lyckas få en god planering.
Ni tar även fram statistik i TES på uppdrag från enhetschef samt är ett stöd till vårdpersonal kopplat till systemkunskap.
Kontrollerar varje månad inrapporterad utförd tid inför debiteringen.



Systemförvaltaren har en kombinationstjänst där den både förvaltar systemet med dess ansvar och är TES planerare ca 50/50.

Systemförvaltaren ansvara även för:

• Kvalitetssäkra systemet och dess användning.
• Säkerställa att systemet över tid är anpassat efter behov och regelverk.
• Arbeta nära systemförvaltare för Treserva och ersätta denne samt hantera vissa ärenden.
I din roll är det viktigt att rutiner efterlevs och du ser till att vi följer gällande lagstiftning och avtal.

Du har kontakt med supporten, felanmälan och driva frågorna gällande systemet mot leverantören
Planera och organisera utbildningsinsatser för superanvändare och personal.
Ansvara för behörigheter i systemet och löpande se till så aktuella uppdateringar genomförs samt tar fram underlag till gallring och loggkontroller



Kvalifikationer
TES står för trygghet, enkelhet och säkerhet och det är din roll att fullfölja det uppdraget.

Tjänsten kräver att du ser betydelsen av detaljer och samtidigt ser situationer i ett större perspektiv och med lösningar i fokus. Arbetet innefattar högt informationsflöde och förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt förmåga att prioritera och omdisponera arbetsuppgifter.
Du trivs mycket bra med att arbeta efter uppsatta mål, riktlinjer och rutiner. Du arbetar efter struktur, arbetsgång och processflöden för TES systemet och dess utveckling.
Du har grundläggande kunskap om socialtjänstlagen och förståelse för biståndsbeslut i relation till verkställighet av beslut.

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Dina personliga egenskaper
Vi söker två personer som är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och under tidvis högt tempo. Ni behöver vara stresståliga och hålla en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten.

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med chefer, kollegor som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, 0680-17752, helena.bredesen@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4340188031".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Jobbnummer
5549869

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: