Telefonist till Kontaktcenter

Västerås stad, Servicepartner / Receptionistjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Servicepartner i Västerås

Nu söker vi på kontaktcenter en telefonist/samhällsvagledare till vårt serviceinriktade team. Vill du bli vår nya kollega?

Kontaktcenter är en modern servicefunktion och vårt mål är att ge den bästa service och vägledning till stadens alla invånare. Kontaktcenter består av cirka 40 medarbetare med fokus på service och framåtanda. Vi är stolta över att ha en arbetsplats med en positiv stämning och där vi har roligt på jobbet. Hos oss blir du en del av en arbetsplats som vill ligga i framkant och ett exempel på vår framgång är att vi ofta ligger i toppen vid interna och externa servicemätningar. Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och hos oss får du exempelvis gå kurs i kommunikation och bemötande. För rätt person kommer det finnas möjlighet till vidareutbildning och större ansvarstagande.

Kontaktcenter ingår i förvaltningen Servicepartner. Servicepartner består av 290 kompetenta medarbetare inom olika center; HR-center, HR-systemcenter, Lönecenter, Kommunikationscenter, Servicecenter, Ekonomicenter, Konsultcenter, Upphandlings- och inköpscenter och Kontaktcenter. Läs gärna mer om vår förvaltning på www.vasteras.se/servicepartner.



Publiceringsdatum
2017-11-24

Arbetsuppgifter
Som telefonist och samhällsvägledare är du en del av en arbetsgrupp som består av tio personer. I Stadshusentrén arbetar du med att serva både stadens invånare och dina kollegor inom Västerås stad. Du svarar på frågor och hjälper personen vidare, både via telefon och mail. Du är en väg in för alla ärenden och ta emot externa och interna samtal och förmedla dem till rätt mottagare. Till din hjälp har du vårt hänvisningssystem.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och som har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är också om du har ytterligare språkkunskaper. Eftersom du kommer att vara kontaktcenters röst utåt har du god samtals- och telefonteknik och du har god förmåga att hantera och söka i olika system. Du som söker har du tidigare jobbat med serviceinriktat arbete inom växel och entré och har god vana av kundkontakt.

Som person är du positiv och serviceinriktad och har lätt anpassa dig till ändrade omständigheter. Att alltid ge bästa möjliga service och att ha kunden i fokus är för dig en självklarhet. Du är en trygg och stabil person som både trivs i en självgående arbetsroll och att arbeta i grupp. För tjänsten är det viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt och att du lyssnar och är mottaglig för motparten.

Visst låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00914
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Peter Engström 021-39 18 18

Företag
Västerås stad, Servicepartner

Adress
Västerås stad, Servicepartner
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
3820451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Servicepartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Servicepartner: