Telefonist till kontaktcenter
Västerås stad / Receptionistjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.
Publiceringsdatum2015-05-29ArbetsuppgifterNu söker vi på kontaktcenter en telefonist till vårt serviceinriktade team. Kontaktcenter är en modern servicefunktion och vårt mål är att ge den bästa service och vägledning till stadens alla invånare. Organisatoriskt tillhör kontaktcenter förvaltningen servicepartner, stadens egna interna konsultorganisation vars syfte är att tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster och specialist- och konsulttjänster.
Kontaktcenter består av 35 stycken kunniga och engagerade medarbetare. Som telefonist blir du en del av en arbetsgrupp som består av fem stycken personer. Du kommer till exempel att:
• vara en väg in för alla ärenden
• ta emot och förmedla externa och interna samtal till rätt mottagare med hjälp av hänvisningssystem
• svara på frågor och hjälpa personen vidare
• ta emot och förmedla meddelanden och mail
Så vilka är vi på Kontaktcenter och vad kan vi erbjuda?
Vi är en arbetsgrupp som lägger stor vikt vid att skapa och upprätthålla en positiv stämning på vår arbetsplats. Vi tycker det är viktigt att ligga i framkant och ett exempel på detta är att vi ofta ligger i toppen vid interna och externa servicemätningar. Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och hos oss får du exempelvis gå kurs i kommunikation och bemötande. För rätt person kommer det finnas möjlighet till vidareutbildning och större ansvarstagande.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasieexamen och som har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är också om du har ytterligare språkkunskaper. Eftersom du kommer att vara kontaktcenters röst utåt har du god samtals- och telefonteknik och du har god förmåga att hantera och söka i olika system. Du som söker har du tidigare jobbat med serviceinriktat arbete och har god vana av kundkontakt.
Som person är du positiv och serviceinriktad och har lätt anpassa dig till ändrade omständigheter. Att alltid ge bästa möjliga service och ha kunden i fokus är för dig en självklarhet. Du är en trygg och stabil person som både trivs i en självgående arbetsroll och att arbeta i grupp. För tjänsten är det viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt och att du lyssnar och är mottaglig för motparten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Besök gärna
www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
Västerås stad eftersträvar och värdesätter mångfald.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-08
Ange följande referens när du ansöker: A479311
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Peter Engström 021-39 18 18
HR-konsult Maria Thunberg 021-39 36 16
Teamledare Tina Bohman 021-39 10 21
Facklig kontaktVision Anna Widerberg 021-39 00 00
FöretagVästerås stad
AdressVästerås stad
Västerås
72187 Västerås
KontorsadressStadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2316605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.