Telefonintervjuare / Panel Administratör
Kantar Media Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2025-07-24
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kantar Media Sweden AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Skicka in ditt CV idag, tjänsterna tillsätts löpande.
Kantar Media har påbörjat ett nytt samarbetat med MMS för att bygga en ny Cross-Media Measurement-panel i Sverige, som kommer att vara en av de första i sitt slag i världen. Vi söker framåttänkande, mångsidiga och kundfokuserade personer till vårt team för att göra denna tittarmätningspanel till en framgång för MMS och Kantar Media.
Vi söker dig som vill vara med i den här nya organisationen och driva Sveriges nästa generations tvtittarmätningstjänst på uppdrag av MMS och svenska TV-bolag. Kärnan är att skapa en toppmodern hushållspanel, utformad för att ge en omfattande och korrekt bild av hur tittarna i Sverige engagerar sig med tv innehåll över alla plattformar.
Urval av arbetsuppgifter:
Göra rekryterings och onboarding samtal till panelen och underlätta onboarding av paneldeltagare.
Kontakta panelmedlemmar för att boka besök av fälttekniker, för första installation eller återbesök av TV-mätare.
Svara på inkommande samtal från panelmedlemmar.
Göra utgående samtal till panelmedlemmar för att följa upp potentiella problem eller tekniska fel med mätningen.
Samarbeta med fälttekniker medan de är i panelmedlemmarnas hem för att genomföra tester och kvalitetskontroller för att säkerställa att utrustningen är korrekt installerad.
Ta hand om information från fälttekniker om utrustningen i panelmedlemmarnas hem och uppdatera i en central databas.
Säkerställa att dagliga mål för rutinaktiviteter uppfylls och till förväntade standarder.
Utföra olika valideringskontroller för att identifiera eventuella problem med data.
Utföra alla uppgifter med ett underliggande mål att uppfylla eller överträffa avdelningens servicenivå.
Arbeta samarbetande med all personal inom panelhanteringsteamet och andra affärsenheter.
Arbeta skift (08:00-20:00) och vissa lördagar, samt på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.
Vad vi söker:
Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, help-desk, telefonintervjuer och/eller administration. All typ av erfaremhet och vana kring telefonen som arbetsredskap är meriterande. Du kommer arbeta mycket med telefonen som redskap, viktigt att du är bekväm med detta.
Erfarenhet av att arbeta i en operativ miljö med korta deadlines. Vi kommer ha dagliga mål med antal samtal som ska genomföras.
Visst tekniskt intresse eller god förståelse för insamling av data, mätingar och teknisk utrustning.
Serviceorienterad: vilja att förutse, känna igen och möta andras behov. Ha en full förståelse för de dagliga prioriteringarna och kvalitetsförväntningarna.
Kommunikatör: Social och självsäker i att kommunicera med både kollegor och panelmedlemmar. Kunna tolka detaljerad information. Flytande i tal och skrift i svenska.
Anpassningsbarhet: Vara flexibel beroende på vem du kommunicerar med. Vara mångsidig i ditt tillvägagångssätt till problem och kunna anpassa sig till förändrade förutsättningar.
Samarbete: Arbeta proaktivt med dina kollegor och andra.
Ha en positiv och energifylld inställning!
Intern utbildning tillhandahålls.
Skicka in ditt CV idag, tjänsterna tillsätts löpande.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan E-post:
maria.bonal@kantar.com Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kantar Media Sweden AB (org.nr 559383-6835)
Kungstorget 2 (
visa karta)
411 17 GÖTEBORG
Jobbnummer 9436138