Teleadministratör

Region Uppsala / Supportteknikerjobb / Uppsala
2021-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teleadministratör" (publicerad 2023-06-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

IT-centrum, Telestöd

Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 250 medarbetare och verksamma inom områdena ekonomi- och personaladministration, IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Vår verksamhet
Telestödet är idag en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Telestödet ingår i regionens IT-centrum och du blir kollega med drygt 170 engagerade medarbetare vars kompetens spänner över ett systems hela livscykel. Du kommer att ingå i en grupp av duktiga arbetskamrater inom avdelningen IT Support.

Ditt uppdrag
I rollen som Teleadministratör fungerar du som ett stöd inom telefoni tillsammans med dina kollegor för regionens medarbetare och IT-samordnare.
Vi har några spännande år framför oss då tekniken och teletjänsterna kommer att uppgraderas och förändras för att anpassas till våra verksamheters nya behov. Vi söker dig som vill vara delaktig och bidra med din personlighet och dina kunskaper i den förändringsresan.

De arbetsuppgifter som främst ingår är:

• Hantera beställningar, felanmälningar och frågor från användare och IT-samordnare via telefon och ärendehanteringssystem.
• Handhavandestöd av våra funktioner inom telefoni.
• Utbildning av användare inom vårt telefonisystem.
• Stöttar och informerar våra verksamheter om funktioner inom telefoni.

Publiceringsdatum
2021-12-23

Kvalifikationer
Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga över telefonen. Du kan arbeta självständigt, är flexibel, har lätt för att samarbeta och kan hantera stressade situationer. Du är även strukturerad och problemlösande till din karaktär. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som kundservice, gärna inom telefoniområdet är meriterande.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning eller motsvarande
B-körkort

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning, sysselsättningsgrad 100%. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här. Rekrytering sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Kontakta rekryterande chef Christopher Strand; christopher.strand@regionuppsala.se
Facklig kontaktperson nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100, Tillträde enl ök -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION UPPSALA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "LRC45/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Uppsala (org.nr 232100-0024)

Arbetsplats
Region Uppsala

Jobbnummer
6208762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Uppsala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Uppsala: