Tele2 Söker Hrbp!
Uniflex Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Jobbeskrivning
Vi söker nu en HR Business Partner till vår kund Tele2 med placering på Tele2s huvudkontor i Kista!
Som HR Business Partner är du med och utvecklar Tele2:s affär tillsammans med avdelnings- och gruppchefer. Du arbetar aktivt för att säkertställa ett högt medarbetarengagemang och ett stabilt och bra ledarskap. I rollen som HRBP har du ett övergripande uppdrag att vara chefsstöd och bollplank i alla olika typer av personalfrågor för att utveckla verksamheten.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att etablera, implementera och följa övergripande HR-processer, aktiviteter och tjänster enligt behov identifierade tillsammans med affärsenheterna. Alla som jobbar som HRBP på Tele2 har därtill ansvar för att driva strategiska frågor inom talent management och learning and development.
I rollen kommer det finnas extra fokus på att utöver HRBP-rollen vara med och utveckla Shared Operations gemensamma processer inom Talent management och Learning & Development.
För att trivas i denna roll tror vi att du har en personalvetarexamen eller motsvarande samt har bred erfarenhet från HR-området. Vi ser att du har minst fem års erfarenhet av tidigare arbete som HRBP och är därmed van att stötta chefer och organisationer i olika processer inom HR. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Meriterande erfarenhet
Eftersom shared operations är en matrisorganisation med chefer och medarbetare i flera länder är det en stor fördel om du jobbat i en matrisorganisation.
Tidigare erfarenhet av att driva projekt inom L&D och Talent management
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som HRBP tror vi att du är självsäker, dynamisk och har en mycket god kommunikationsförmåga. Vi söker dig som har en naturlig förmåga att utveckla och bibehålla goda relationer på alla nivåer inom företaget. Du trivs bäst när du får arbeta med andra människor och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, självständig, driven och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. Utöver detta ser vi att du har en analytisk förmåga, är beredd att ifrågasätta problem samt att du är en naturlig problemlösare.
Denna tjänst kommer att börja med en tre-månadersperiod med anställning via Uniflex med möjlighet till förlängning. Eventuella frågor om tjänsten hänvisas till Uniflex.
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice. Uniflex är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. I Sverige är vi drygt 4 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-07-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-23
Ange följande referens när du ansöker: 36475
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonique Almgren
FöretagUniflex Sverige AB
AdressUniflex Sverige AB
Arenavägen 57
12107 Stockholm
KontorsadressArenavägen 57
Jobbnummer 3590649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.