Teknisk support till Göteborg
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2016-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support till Göteborg" (publicerad 2016-11-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett stort intresse för IT och tycker om ett varierat jobb med mycket kundkontakt? Då kan vi ha nästa jobb för dig!
Vi söker nu för kunds räkning en teknisk support med start omgående.
Publiceringsdatum2016-10-21ArbetsuppgifterSom teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden från företagets kunder och följa upp de från problem till lösning.
Företaget arbetar med IT-lösningar och levererar ett flertal system till stora och små företag.
Du sitter i ett team tillsammans med 2-4 andra personer och tar emot ärenden via ett supportsystem, mail eller telefon.
Kunderna kan ha olika stora systemrelaterade problem som de behöver hjälp med. Med hjälp av din generella och breda kunskap av bland annat system, nätverk och databaser kan du vägleda och hjälpa dem.
Om företagetFöretaget arbetar med IT-lösningar, konsulttjänster och utbildningar och har sitt huvudkontor i centrala Göteborg. Deras mål är att hjälpa företag att förbättras genom olika strategier, idéer och verktyg.
De är ca 60 medarbetare varav ca 15 arbetar på IT-avdelningen i olika roller där du kommer vara en i teamet.
Företaget värnar för en bra arbetsmiljö där man skall trivas och brinna för att uppnå gemensamma mål.
Företaget är i tillväxt och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.
ProfilVi letar efter dig som har ett stort intresse för IT med generell och bred kunskap av system, databaser och nätverk och vill jobba i en varierad och social roll.
Som teknisk support bör du vara flexibel, serviceminded och en problemlösare då jobbet både innebär en oförsägbar vardag med olika uppgifter, mycket kundkontakt och olika typer av ärenden att lösa.
Skallkrav:
Högskoleutbildning inom systemvetenskap eller liknande
Intresse och kunskap av IT
Intresse för att jobba med support och kundbemötande
Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet som support eller kundservice
Erfarenhet av SQL eller annan databashantering
Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos vår kund.
AnställningsvillkorStart: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din ansökning redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 9033
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmilia Persson 0723019519
emilia@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3119071
Observera att sista ansökningsdag har passerat.