Teknisk support/Technical Support
Systemair AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Systemair AB i Göteborg,
Partille,
Jönköping,
Malmö,
Norrköping eller i
hela Sverige Som Technical Support hos Frico AB är du anställd av ett internationellt bolag som tycker att det är viktigt att utveckla personalen. Arbetsuppgifterna handlar till stor del om att hantera ärenden via telefon eller mail. Dessa kan bestå av support till t.ex. installatörer ute i fält, stöttning till säljare och globala distributörer med tekniska frågor eller som referens för R&D med din praktiska erfarenhet. I arbetet ingår också uppdatering av teknisk information i datasystem, kataloger eller manualer. På sikt utvecklas tjänsten till att du förbereder och håller utbildningar om Fricos produkter och teknologi, praktisk analys av reklamationer eller ger mer avancerad support vid t.ex. projektförsäljning.
Avdelningen sitter i egna kontor, där du ingår som en del av ett team på fyra personer och rapporterar till Technical Support Manager. Technical Support Manager är en inkluderande chef som gärna ger ansvar och delar med sig av sin gedigna tekniska kunskap till sina medarbetare. Utöver goda utvecklingsmöjligheter kommer du att bli utbildad i bla. Fricos produktportfölj och teknologi.
Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning, som lägst gymnasial nivå och några års arbetslivserfarenhet inom support, teknik eller service. Du har goda kunskaper i officepaketet, svenska och engelska i såväl tal och skrift.
Kunskaper i tyska eller andra språk, CRM-system (Microsoft Dynamics) och CAD-ritning är meriterande.
Du är nyfiken på teknik och drivs av att ge god service och att lösa problem. Du tycker om att hålla presentationer och att kommunicera med olika typer av människor. Du drivs av att efterfråga relevant information för att kunna förstå kundens problembild. Din målsättning att arbeta proaktivt och bidra till teamets gemensamma arbete för att uppnå hög kundnöjdhet.
Övrig information
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt kontor i Partille strax utanför Göteborg. Eventuell prövotid kan komma att tillämpas.
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
• Sista ansökningsdag är 2019-11-19 men urvalet kommer att ske löpande, därför är Du välkommen med din ansökan snarast.
Publiceringsdatum2019-10-29KontaktMartin Ekman (Vid frågor om tjänsten)
Technical Support Manager
031-336 86 34
Linnea Berg (Vid frågor om rekryteringsprocessen)
HR Business Partner
0222-443 80
#teknisksupport #teknikrekrytering #technicalsupport #support #teknik #supporttekniker #rekrytering #fricoab #kundservice #servicemedarbetare
Frico är den ledande tillverkaren av luftridåer, värmestrålare och värmefläktar inom Europa. Sedan 1932 har Frico utvecklat och tillverkat energieffektiva produkter för ett komfortabelt inneklimat. Idag finns Frico representerat i 70 länder via dotterbolag eller distributörer. Huvudkontor ligger i Partille utanför Göteborg, och bolaget ingår i Systemairkoncernen.
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett framgångsrikt och stabilt företag. Här finns utrymme för spontanitet, flexibilitet och humor som skapar grunden till vår arbetsglädje
Frico har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSystemair AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Systemair AB (org.nr 556160-4108),
http://www.systemair.com Jobbnummer 4892883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.