Teknisk support / Helpdesk / Servicedesk till LC24

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support / Helpdesk / Servicedesk till LC24" (publicerad 2020-02-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-12-02

Företaget
LC24 är en trygg och erfaren IT-leverantör i Stockholm med fokus på smarta lösningar och snabb support. De har många års erfarenhet av drift, support samt infrastruktur och är ständigt nyfikna på nya lösningar och produkter. Deras fokus är att arbeta nära sina kunder och de strävar alltid efter en personlig relation där trygghet och snabb service är ledorden.

Deras kundkrets finns primärt i Stockholms innerstad och de har god erfarenhet av att drifta nätverk och servrar samt supportera och implementera olika dokumenthanteringssystem, molntjänster och Microsoft 365. LC24 består idag av 13 medarbetare med kontor på Brahegatan 29 samt en egen co-lokaliserad datahall i Bromma.


Dina arbetsuppgifter
Som Helpdeskmedarbetare ansvarar du för supportärenden via telefon och e-post som inkommer från de externa kunderna. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och löses antingen direkt av dig via telefon eller fjärrskrivbord alternativt tilldelas en tekniker som åker till kunden och löser problemet på plats. Vanliga ärenden som inkommer handlar om att återställa lösenord, lägga upp nya användare i Office 365, felsöka Officepaketet eller installera om skrivaren. Syftet med rollen är att ge LC24:as kunder bästa möjliga bemötande för att lösa deras tekniska problem.

Arbetstiderna är 08:00-17:30 och inledningsvis kommer du att erbjudas en gedigen introduktion för att få förståelse för LC24 arbetssätt.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT eller teknik
• Intresse och grundkunskaper inom IT, gärna inom Windows servern och Office 365
• Arbetslivserfarenhet från helpdesk/support alternativt en serviceinriktad roll med inriktning IT/teknik.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av Active Directory är meriterande

För att trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad och noggrann person som tycker om att prata med nya människor. Vi tror att du motiveras av att få lära dig nya saker för att på så vis utvecklas. Du tycker om problemlösning och har ett strukturerat arbetssätt. Ansvar är naturligt för dig och du vågar fråga när det är något du inte förstår för att komma vidare i arbetet.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att LC24 har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och LC24 en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: City, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, First line, 1st line, Supporttekniker, Helpdesk, Teknisk support, IT, system, heltid, stockholm, windows, office, junior, city

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4982718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: