Teknisk Support / Applikationssupport / IT Support

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2019-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support / Applikationssupport / IT Support" (publicerad 2022-06-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-10-28

Företaget
Descartes är en global koncern inom logistiklösningar med över 1.300 anställda, varav ca 85 arbetar i Norden. Descartes hjälper kunder över hela världen genom lösningar som ger dem tillgång till de beslutsstöd - inom strategisk ruttplanering, transportoptimering och tullhantering - som krävs för full visibilitet och automatisering genom leveranskedjan. Descartes huvudkontor ligger i Waterloo, Kanada och det nordiska huvudkontoret ligger centralt på Skeppsbron i Malmö.
Läs mer på https://www.descartes.se och se filmen om några av Descartes medarbetare: https://vimeo.com/359331510


Dina arbetsuppgifter
I din roll ingår du i ett team om tio personer som arbetar med teknisk support kopplad till Descartes Saas lösningar inom tull och transportadministration. Här tar du ett stort ansvar och det är viktigt att du trivs med kundorienterat arbete i att tillhandahålla 1: a och 2: a hands support till såväl nordiska som europeiska kunder.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Hantering och uppföljning av mjukvaruproblem eller förfrågningar som inrapporterats av kunder
• Bistå med lösningar genom SQL analys
• Felsökning i databaser
• Proaktivt hålla kunderna informerade om aktuell status i ärenden
• Koordinera och samordna med andra interna delar av organisationen såsom R&D, Professional Services och sälj för att hitta lämpliga lösningar på supportärenden

För att leverera den bästa kundupplevelsen samarbetar du mycket interna med både utvecklings- och säljavdelningarna. I förlängningen ingår du även 24/7 supportteamet där du har beredskap var 5-6:e vecka. Självklart utgår extra ersättning för detta arbete.


Kvalifikationer
• Arbetslivserfarenhet av IT-support, servicedesk eller databaser
• Tidigare erfarenhet av applikationssupport och relaterade CRM system såsom SAP, JIRA etc
• Grundläggande kunskaper av att läsa och skriva MS SQL eller PL SQL
• Erfarenhet av olika Microsoft Windows operativ systemversioner
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som är teamorienterad, trivs i ett öppet företagsklimat och som gärna bidrar till gemenskapen. Som person är du positiv och energisk vilket avspeglar sig i dina kundrelationer såväl som i det interna samarbetet. Du har analytiska och problemlösande färdigheter samtidigt som du är serviceminded och fokuserar på kundnöjdheten. Ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning där du hela tiden har en god överblick över helheten.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Descartes.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, kundsupport, IT-support, support, teknik, IT, databas, SQL, MS SQL, PL/SQL, kundservice, client service, helpdesk, teknisk kundservice, kundtjänst, service support, Malmö, support analyst, databasutvecklare, 1 st line, 2nd line, 3rd line, customer care, tullsystem, logistisksystem, SAP, applikationssupport, applikationer, SaaS, mjukvara, software

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4854100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: