Teknisk support / 2nd line / IT-support

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-03-09

Företaget
Telia Company har verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien inklusive Ryssland och Turkiet. De hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

Telia Company äger ett av världens största fibernät och satsar ytterligare 15 miljarder på att bygga ut den fasta och mobila infrastrukturen i Sverige. De var till exempel först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger de ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av allt mer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som 2nd line tekniker kommer du att ingå i ett supportteam som ansvarar för hanteringen av 2nd line ärenden. Dessa ärenden kommer från företagets kundtjänst/customer operations både från Sverige och utomlands och berör problem kopplade till företagets nät, kunden eller leverantörens utrustning. I dina arbetsuppgifter hanterar du kundticktar och utför felsökning vid uppkomna problem som inkommer från 1st line. Felsökningar kan gälla allt från de enkla till de mer komplexa problemen som löses både via troubleshooting, patching och i vissa fall genom att sammankalla en taskforce och hålla ihop ärendet tills det är löst samt rapportera åter till de inblandade. Du deltar även i olika projekt och uppdrag för att vid ett tidigt skede ställa krav från Service Assurance & Operations perspektiv. Syftet med rollen är att hjälpa kunderna och uppfylla deras förväntningar då man inom givna tidsramar kommer fram till en lösning på deras problem.


Kvalifikationer
• Högskole/universitetsutbildning eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av teknisk support eller applikationshantering
• Goda kunskaper i något av följande operativsystem: Microsoft Windows, Linux, Unix eller OS
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Som person tror vi att du är lösningsorienterad, analytisk, har en god dokumentationsförmåga och trivs med att på egen hand driva ditt arbete framåt. Du är ansvarsfull och noggrann med detaljerna i ditt arbete. Fortsatt är du kundfokuserad och har förmågan att se helheten av ditt arbete. Som lagspelare är du kommunikativ, samarbetsvillig samt van att arbeta mot uppsatta mål, med en inställning att du ständigt vill utveckla verksamheten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, 1st line, 2nd line, second line, support, helpdesk, supporttekniker, IT-support, IT, tekniker, Microsoft Windows, Linux, Unix

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Jobacker julia.jobacker@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3364904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: