Teknisk Support

Loopia Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
2012-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support" (publicerad 2012-09-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Loopia Aktiebolag i Ospecificerad arbetsort

Loopias systerbolag söker supporttekniker med placering i Oslo.

Är du intresserad av IT och kundservice?

Active 24 är en ledande leverantör av lösningar för hemsidor, domäner, e-post och hostingtjänster, med över 120 000 kunder i 12 europeiska land och kontor i Sverige, Polen, Spanien, Serbien och Tjeckien. Active 24 är en del av Visma-koncernen och den norska verksamheten är belägen i Vismas lokaler på Sjølyst i Oslo.

Till vårt kundcenter söker vi en utåtvänd och positiv person som brinner för internet och allt däromkring. Du bör trivas att jobba i team och ha en god förmåga att alltid sätta kunden i fokus. Du har antingen fått dina IT-kunskaper genom studier eller skaffat dig motsvarande kunskaper på egen hand.

Din viktigaste uppgift är att ansvara för att våra svenska och norska kunder får utmärkt service, genom att vägleda och lösa problemställningar för användare av våra hostingtjänster. Som person bör du bli motiverad av att hjälpa andra människor samt ha förmåga att förklara tekniskt avancerade problem på ett pedagogiskt sätt, oavsett användarens nivå av IT-kunskaper.

Arbetsuppgifterna innebär att besvara supportärenden per telefon och e-post samt tillhörande administrativa uppgifter. Andra centrala uppgifter är också att hjälpa till i vidareutvecklingen av våra produkter genom att ge feedback till utvecklingsavdelningen, kvalitetssäkra produkter, skriva artiklar för FAQ och liknande.

Vi önskar att du har kunskap om något av de operativsystemen som finns på marknaden och tillräckligt med kunskap för att kunna felsöka i flera av följande programmeringsspråk och system:
• HTML
• PHP
• ASP.net
• SQL
• Olika e-postklienter
• Olika FTP-klienter
• Wordpress
• Joomla
• Webshoplösningar

Det förväntas också att du vid behov kan hjälpa till med övriga kundsupportuppgifter som att svara på frågor om produktändringar, fakturafrågor, uppsägningar eller andra förändringar i kundrelationen.

Tjänsten är en del av en internationell supportavdelning och är placerad på huvudkontoret i Oslo. Därför är goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska ett krav utöver svenska.

Vi erbjuder:

• Upplärning i relevanta produkter och interna verktyg
• Fadderordning vilket ger dig en fast kontaktperson och kontinuerlig uppföljning under provanställningen
• En ung och internationell arbetsmiljö där kompetens värdesätts, erfarenheter delas och där alla arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål
• För personer med rätt inställning och motivation finns möjlighet för vidare karriär inom företaget och koncernen.
• Att vara en del av en ledande och ambitiös aktör i webbhotellsbranschen
För mer information om Active 24, besök www.active24.no / www.active24.se

Skicka din ansökan till dennis.van.haalen@active24.com . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dennis Van Haalen på +4740647920.

Publiceringsdatum
2012-05-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: dennis.van.haalen@active24.com

Företag
LOOPIA AKTIEBOLAG

Adress
LOOPIA AKTIEBOLAG
KOPPARLUNDSVÄGEN 7 B 1 TR
72130 VÄSTERÅS

Kontorsadress
KOPPARLUNDSVÄGEN 7 B
VÄSTERÅS

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 021-128222
Faxnummer: 021-128233
E-postadress: info@loopia.se

Jobbnummer
1246822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Loopia Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Loopia Aktiebolag: