Teknisk Servicekoordinator till SPI Global Play
SPI Global Play AB / Gruv- och metallurgijobb / Malmö
2025-05-14
Visa alla gruv- och metallurgijobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SPI Global Play AB i Malmö Är du en teknisk, proaktiv och lösningsorienterad person med en passion för koordination och god kundservice? Trivs du i en dynamisk miljö där multitasking och att vara spindeln-i-nätet är både en utmaning och en belöning? Är du intresserad av att komma in i ett företag med höga ambitioner, internationell arbetsmiljö och stora möjligheter att utvecklas? I så fall, sök redan idag rollen i vårt Service & Underhållsteam i Malmö som Teknisk Servicekoordinator för att arbeta med våra uppskattade kunder och hitta de bästa lösningarna för deras förfrågningar.
Publiceringsdatum2025-05-14Om företagetSPI Global Play är den ledande helkonceptleverantören och tillverkaren inom upplevelseindustrin. Vi planerar, designar, utvecklar, producerar, installerar och servar allt från små lekställningar till stora upplevelsebaserade lek- och sportanläggningar till multiaktivitetsanläggningar. SPI Global Play är en del av den internationella gruppen 'Global Leisure Group' och har ett nära samarbete med sina systerbolag över hela världen.
Vår affärsidé är att genom unik erfarenhet och kunskap erbjuda företag på den internationella marknaden kompletta koncept och produkter, vad avser lösningar för upplevelsebaserade aktiviteter för barn och ungdomar i kommersiella och offentliga miljöer.
Läs mer om oss på vår hemsida:
www.spiglobalplay.com Om positionen:
Vi söker en driven, välorganiserad och kommunikativ Teknisk Servicekoordinator med praktisk erfarenhet från byggbransch, anläggningsunderhåll eller liknande. Du är en händig person med förmåga att enkelt hitta tekniska lösningar och även fixa saker själv. Du kan enkelt bygga relationer med servicetekniker, samt med kunder, och ha ett servicetänkande i allt du gör.
Som Teknisk Servicekoordinator arbetar du med att planera, offerera, koordinera och följa upp service- och underhållsbehov för både befintliga och nya kunder. Arbetet innebär att göra besiktningar, åtgärda garantifrågor, göra merförsäljning av produkter och tjänster samt lösa problem som kan dyka upp efter en projektinstallation. Du får också hjälpa våra kunder och kollegor med teknisk rådgivning och support, ta hand om våra servicebilar, service tekniker och lagersaldo. Dina dagliga uppgifter kan också innehålla att åka och göra mindre åtgärdor för våra kunder.
Dina arbetsuppgifter• Kommunicera med kunder och tillhandahåller kundservice på hög nivå.
• Leverera information, råd och assistans till kunder.
• Följa upp kundförfrågningar och initierade processer.
• Göra beräkningar och lämna offerter för kundförfrågningar.
• Ordna resurser och material för underhållsbesöken.
• Uppdatera och arbeta aktivt med vårt CRM-system och interna processer.
• Ta hand om servicebilar så att de alltid är i gott skick.
• Ordna servicetekniker och kommunicera med dem dagligen angående jobbet de behöver att göra.
• Säkerställa utbildning till servicetekniker om de tekniska lösningarna.
• Håll lagret organiserat och i ordning.
• Genomföra underhållsarbeten hos kunder för vissa serviceförfrågningar.
• Arbeta strukturerat med många förfrågningar och underhållsuppdrag samtidigt för att klara deadlines och nå resultat.
• Genom dedikerad ansträngning och strukturerad arbete möjliggöra personliga- och teammål.
• Hjälpa Service & Underhållansvarig med olika arbetsuppgifter efter behov.
Kvalifikationer och färdigheter:
• Minst 2-3 års erfarenhet av teknisk service, teknisk support eller koordinationsarbete.
• Flytande i engelska i både tal och skrift.
• Grundläggande kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift.
• God datorvana och erfarenhet av Officepaketet och gärna CRM.
• God förmåga att multitaska kombinerat med bra öga för detaljer.
• Stark kommunikations- och relationsbyggande- förmåga.
• Förmåga att arbeta självständigt och som del av ett team.
• Teknisk utbildning eller praktisk erfarenhet från byggbransch, anläggningsunderhåll eller liknande.
• Du ska vara praktiskt lagd och även kunna åka ut till kunder tillsammans med våra sevicetekniker eller själv lösa problem på plats.
Det är meriterande om du kan andra språk förutom engelska och svenska, men det är inget krav.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med logistik eller projektkoordinering, men det är inget krav.
I den här tjänsten kan du också behöva resa lokalt eller till andra länder i utbildningssyfte eller som en kort affärsresa flera gånger om året.
Det är ett krav att du har körkort och egen bil.
Vi erbjuder:
I vår snabbväxande företagsgrupp inom lek- och upplevelsebranschen erbjuder vi ett brett utbud av möjligheter till personlig utveckling i en internationell miljö. Vi erbjuder dig inte bara ett jobb; vi bjuder in dig på en resa av självupptäckt, tillväxt och professionell utforskning.
Låter det som ett jobb för dig? Om ja, vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka in ditt CV och personliga brev som beskriver din relevanta erfarenhet och varför du är den rätta kandidaten för denna tjänst.
Skicka ditt CV till
employment@spiglobalplay.com.
Sista dag att ansöka är 31 maj 2025.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-31
E-post:
employment@spiglobalplay.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teknisk Servicekoordinator".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SPI Global Play AB (org.nr 556508-2897),
http://www.spiglobalplay.com Skrittgatan 8 (
visa karta)
213 77 MALMÖ
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 9339347