Teknisk kundsupport till Customer Success-teamet
Electric Fuel Infrastructure Sweden 2 AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Electric Fuel Infrastructure Sweden 2 AB i Stockholm EFUEL grundades 2019 med visionen att vara den ledande nischdistributören av hårdvara för elbilsladdning till installatörer och återförsäljare i Norden. Förutom att förse våra partners med toppmoderna elbilsladdningslösningar, så driver vi också innovation och effektiviseringar av elbilsbranschen likväl som att vi aktivt arbetar med lösningar inom energistyrning och energilagring.
I en bransch som ständigt förändras med nya aktörer och produkter, är vårt Customer Success-team en kritisk funktion. De är inte bara experter på att skapa en kundupplevelse i världsklass, deras kundinsikter bidrar till att sätta riktningen för EFUEL framåt. Vårt fokus på innovation och partnerskap gör oss till en unik aktör, och nu finns det möjlighet för dig att ansluta till teamet!
Visste du att vi är topprankad support inom Electric Vehicle-branschen? Wow!
Customer Success-teamet är ett flexibelt och kunnigt team som jobbar tillsammans för att säkerställa att vi ger våra kunder den bästa supporten, och bidrar med mervärde. Vi sätter stort värde på att skapa långsiktiga relationer och därmed fokusera på hög kvalitet i supporten.
Vi är ett snabbrörligt bolag och ett tight team med en varm, vänlig och välkomnande kultur.
Om rollen som teknisk support
Vi är riktigt stolta över det fina ryktet vår support har bland kunderna, och för att lyckas fortsätta ha den bästa supporten söker vi nu en kollega med tekniskt fokus. Att jobba i Customer Success-teamet innebär att du hjälper våra kunder (främst elektriker och installatörer men även till viss del privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar) med deras tekniska frågor om våra laddboxar och tillbehör.
I korta drag kommer du:
• Göra teknisk felsökning mot smarta produkter
• Svara på kundernas frågor på telefon och mail
• Säkerställa att kunderna känner sig nöjda och trygga med sitt köp och blir återkommande
• Utbildas i nya produkter som vi breddar sortimentet med
• Vid tillfälle delta på mässor
• Bidra med din kunskap till andra kollegor
EFUEL är ett bolag som växer snabbt så här finns stora möjligheter att utvecklas med oss!
Om dig
I den här rollen får du briljera med ditt tekniska intresse och förmåga att kommunicera med människor. Du triggas av att lösa problem både på egen hand och med hjälp av kollegorna i teamet. Eftersom vi är ett bolag där mycket nytt händer, får du vara med och bidra till hur vi jobbar med Customer Success framåt, så vi vill gärna att du kommer med idéer och testar nya lösningar. Du behöver också vara bekväm med att fatta egna beslut eftersom vi är ett snabbrörligt och innovativt bolag, och vi kommer alltid stötta dig att prova nytt, misslyckas, lära dig och förbättras!
I korthet söker vi dig som:
• Har en teknisk bakgrund, gärna som elektriker
• Har erfarenhet av teknisk kundservice via telefon, gärna B2B
• Har ett intresse för teknik, t ex inom elbilsladdning eller liknande
• Är bekväm att prata både svenska och engelska
Publiceringsdatum2023-11-03Övrig information• Arbetstid 8-17
• Fast månadslön
• Start enligt överenskommelse
• Provanställning
• Möjlighet att jobba på distans
Så ansöker duSkicka din ansökan genom att klicka på knappen "Skicka ansökan", så återkopplar vi till dig så snart som möjligt. Vi ser fram emot att lära känna dig och höra mer!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Electric Fuel Infrastructure Sweden 2 AB (org.nr 559234-8733),
http://www.efuel.se Arbetsplats Efuel
Kontakt Erika Fredricsson
erika@efuel.se Jobbnummer 8237487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.