Teknisk innesäljare med visst ekonomiansvar
Industrikompetens i Östergötland AB / Säljarjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Linköping,
Askersund eller i
hela Sverige Industrikompetens i Östergötland AB
Publiceringsdatum2014-04-03Om företagetIndustrikompetens ägs av Industri och kommuner och jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Vi arbetar brett, från omställning, arbetarbemanning och personalförmedling till rekrytering. Vi engagerar oss i utbildningsfrågor och lärlingsprogram, etablerar kontakter mellan företag och studenter och verkar för nätverk mellan våra kundföretag. Alltid med stort, personligt engagemang
Om företagetVår kund Holms Industri AB är ett familjeföretag i tredje generationen. Deras specialitet är frontmonterade redskap för sopning och snöröjning.
Idag har företaget ca 60 medarbetare och är lokaliserade i Motala. Holms säljer idag redskapen till ett stort antal länder. Förutom verksamheten i Motala finns även ett helägt dotterbolag i USA.
Holms är ett expansivt och dynamiskt företag som erbjuder spännande utmaningar på en global marknad.
ArbetsuppgifterTill vår Försäljningsavdelning söker vi för omgående tillträde en Innesäljare med ekonomikunskaper. Tjänsten är en heltidstjänst och sorterar direkt under vår Försäljningschef. Du kommer att arbeta i ett team av medarbetare som har service och affärer som sin drivkraft.
Som Teknisk innesäljare kommer du att arbeta med ordermottagning, beställningar och kundsupport i första hand. Du kommer aktivt att driva försäljningen framåt genom att ge våra kunder en mycket hög servicenivå. Att vara Teknisk innesäljare på Holms innebär att du utgör en viktig kugge i vår strävan att ha en kundsupport som är bäst i branschen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Offertskrivning
Ge teknisk produktinformation till slutanvändare och återförsäljare.
Ta emot, verifiera och registrera kundorder.
Deltaga på mässor och andra kundorienterade aktiviteter.
Kund- och återförsäljarbesök vid behov.
Aktivt arbeta med utveckling av metoder och processrutiner inom ditt arbetsområde
Du kommer även att arbeta med arbetsuppgifter som du delar tillsammans med vår ekonomi och logistikdel.
ProfilDu har i botten någon form av teknisk bakgrund och gärna i kombination av både praktisk och teoretisk sådan. Erfarenhet från något affärssystem är meriterande. Du drivs av ett genuint affärsmannaskap och en god förmåga att tänka utanför ramarna i ditt arbete.
I urvalsarbetet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, där vi gärna ser att du känner igen dig i nedanstående profil:
Du är som person social och kommunikativ samt är duktig på kundkontakter. Du är strukturerad och stresstålig. Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare något språk är ett plus. God datavana är ett krav liksom erfarenhet av affärssystem.
Ansökningsförfarande
Tillsättning sker enligt överenskommelse och urval görs löpande. Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag! Vi tar endast emot sökande via cv-databasen. Motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för tjänsten. Glöm inte att uppdatera dina uppgifter. Väl mött!
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Patrik Funcke på 013-32 94 22
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 1071
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Funke 013-32 94 22
FöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
Jobbnummer 1829605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.