Teknisk inköpare
Randstad AB Malmö / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Malmö i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Landskrona,
Skurup eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Nu behöver vår kund förstärkning i form av en Teknisk inköpare!
Vi söker dig som har erfarenhet av tekniskt inköpsarbete med inriktning på elektronik till längre uppdrag med start omgående.
Vår kund är ett stort globalt bolag och vi erbjuder dig en spännande tjänst med trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter!
Arbetsuppgifter:
• Beställning av produkter samt komponenter i SAP
• Beställning av material via kundens system CompTrack
• Ge teknikstöd till kundansvariga och kunder
• Hålla teknikmöte med leverantörer
• Skapa samt ansvara för leverantörsavtal.
• Vara delaktig i arbetet vid val av ny leverantör
• Kvalitets och reklamations ansvar mot leverantörer
• LTB-hantering, beräkning, komponentbevakning, lagring mm.
• Uppdatering av beräkningsverktyg ex. LTB-komponenter
• Leveransuppföljning/bevakning
• Leverantörskontakt
• Kontering av leverantörsfakturor
• RMA hantering gentemot leverantörer
• Löpande bevakning samt skeppning av 3'e parts reparationer.
• Hantering av kundägt komponentlager hos leverantör
• Aktivt arbeta med artiklar som ersätts eller utgår ur sortimentet.
• Utveckla samt optimera inköpsrutiner bl.a för vårt verktyg CompTrack
• Medverkar till att servicegrad på order styrs enligt fastställda mål
Din Erfarenhet
Den vi söker minst två års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom industrisektorn med elektronikdelar/enheter för att känna till kundernas samt leverantörernas arbetssätt, rutiner, krav, upplägg, möjligheter och funktioner.
Det är ett krav att du har god kunskap i svenska och engelska, tal och skrift, tyska och franska är ett plus. Du har goda kunskaper i Office-paketet, är van vid affärssystem och det är meriterande om du har kunskaper i SAP/R3.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Dina personliga egenskaper
Denna roll kräver att du är analytisk, detaljintresserad, ansvarstagande samt har förmågan att prioritera och lägga upp ditt arbete. Självklart är det av vikt att du kan formulera sig väl i tal och skrift och för att matcha våra kunders behov bör du vara en driven initiativtagande problemlösare som gillar förbättringsprocesser.
Du har vana av prisförhandlingar och upprättande av avtal.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Lundblad på tel 0729-889503
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2013-05-22Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Lundblad +46 040 6980802
FöretagRandstad AB Malmö
AdressRandstad AB Malmö
Kalendegatan 26
21135 Malmö
Jobbnummer 1561258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.