Tekniker Norrköping
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2018-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tekniker Norrköping" (publicerad 2019-03-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Nyköping,
Motala eller i
hela Sverige We know technology, but everything we do is about people.
BRINNER DU FÖR ATT GE SERVICE OCH LÖSA IT-PROBLEM?
InfoCare söker studenti Norrköping för uppdrag hos spännande och välkänd kund!
OM TJÄNSTEN
För att söka den här tjänsten behöver du vara student och ha minst ett par år kvar på din utbildning. Tjänsten innebär "back-up" för ordinarie personal vid sjukdom eller ledighet. Fast ersättning per månad samt timersättning för utfört arbete vid tillfälle.
Du kommer att agera som hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasader.Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är ett krav: Stor vikt läggs även på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.
ÖNSKVÄRD ERFARENHET
* Telefonsupport och/eller kundtjänst
* ITIL
* Group Policy (GPO's)
* Windows Server (2008 & 2012)
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite (Google)
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
MERITERANDE KOMPETENS
* IT-support, 2nd/-3rd Line
* Windows Desktop Infrastruktur
* Net-ID (Smartcard)
* Microsoft Bitlocker
* System Center Configuration Manager (SCCM)
* Storage
* Citrix
* Terminal Services
* Windows Printing
* Windows Scripting
* SharePoint
* SQL
SPRÅK
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligtpå båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.
ÖVRIGT
* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och du är nöjda med affären. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.
OM ANSÖKAN
För denna tjänst vill vi att du, om möjligt, använder ett cv på engelska. Vår kund är en global aktör och har engelska som koncernspråk
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Mer informasjon
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-11-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 76780
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoacim Lidman
joacim.lidman@infocare.com +46724542919
FöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Karlsbodavägen 39
16867 Bromma
KontorsadressKarlsbodavägen 39 161 02 Bromma
Jobbnummer 4465419
Observera att sista ansökningsdag har passerat.