Tekniker 2nd line
Fujitsu Services AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Göteborg,
Nacka,
Malmö,
Karlskrona,
Solna eller i
hela Sverige Fujitsu är ett av världens största IT-företag. Vi realiserar värdet av modern informationsteknik genom konsulttjänster, systemintegration samt support, drift och underhåll. Fujitsu servar kunder i både privat och offentlig sektor, bland annat detaljhandel, bank och finans, hälso- och sjukvård samt myndigheter. I Sverige expanderar vi snabbt och har närmare 1000 medarbetare och kontor i hela landet. Vi erbjuder infrastrukturtjänster, konsulttjänster samt produkter.
Fujitsu är ett av världens största IT-företag. Vi realiserar värdet av modern informationsteknik genom konsulttjänster, systemintegration samt support, drift och underhåll. Fujitsu servar kunder i både privat och offentlig sektor, bland annat industri, detaljhandel, bank och finans, hälso- och sjukvård samt myndigheter. I Sverige expanderar vi snabbt och har närmare 1100 medarbetare och kontor i hela landet. Vi erbjuder infrastrukturtjänster, konsulttjänster samt produkter.
Har du datorvana och goda kunskaper i Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer? Är du en person med hög servicekänsla som tycker om att ha kontakt med och hjälpa människor?
Fujitsu Services söker 2nd line supporttekniker till vår Service Desk i Göteborg
Ditt arbete kommer att gå ut på att hantera användarfrågor och felanmälningar från användaren hos en av våra kunder. Du kommer att bistå dina kollegor med dina djupgående tekniska kunskaper och tillsammans med dem arbeta för att lösa kundens problem så snabbt som möjligt. Servicedesken kommer att vara bemannad 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år. Supporten kommer att bedrivas på Svenska och Engelska.
Vi söker dig som har mycket god datorvana och dokumenterad tidigare erfarenhet inom teknisk support för Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har en väl utvecklad känsla för service.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Wickström på tel 070-793 76 48 eller
anette.wickstrom@se.fujitsu.com alternativt Patrik Jensen på tel 070-995 00 30 eller
patrik.jensen@se.fujitsu.comVälkommen med din ansökan så snart som möjligt, rekrytering sker löpande.
Publiceringsdatum2009-08-24Arbetstider och omfattningHeltid/Skift/Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-09-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJenny Waher, +46 08 793 72 84,
jenny.waher@se.fujitsu.comFöretagFujitsu Services AB
AdressFujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 495624
Observera att sista ansökningsdag har passerat.