Tekniker 2nd line

Fujitsu Services AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Göteborg, Nacka, Malmö, Karlskrona, Solna eller i hela Sverige

Fujitsu är ett av världens största IT-företag. Vi realiserar värdet av modern informationsteknik genom konsulttjänster, systemintegration samt support, drift och underhåll. Fujitsu servar kunder i både privat och offentlig sektor, bland annat detaljhandel, bank och finans, hälso- och sjukvård samt myndigheter. I Sverige expanderar vi snabbt och har närmare 1000 medarbetare och kontor i hela landet. Vi erbjuder infrastrukturtjänster, konsulttjänster samt produkter.
Fujitsu är ett av världens största IT-företag. Vi realiserar värdet av modern informationsteknik genom konsulttjänster, systemintegration samt support, drift och underhåll. Fujitsu servar kunder i både privat och offentlig sektor, bland annat industri, detaljhandel, bank och finans, hälso- och sjukvård samt myndigheter. I Sverige expanderar vi snabbt och har närmare 1100 medarbetare och kontor i hela landet. Vi erbjuder infrastrukturtjänster, konsulttjänster samt produkter.
Har du datorvana och goda kunskaper i Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer? Är du en person med hög servicekänsla som tycker om att ha kontakt med och hjälpa människor?
Fujitsu Services söker 2nd line supporttekniker till vår Service Desk i Göteborg
Ditt arbete kommer att gå ut på att hantera användarfrågor och felanmälningar från användaren hos en av våra kunder. Du kommer att bistå dina kollegor med dina djupgående tekniska kunskaper och tillsammans med dem arbeta för att lösa kundens problem så snabbt som möjligt. Servicedesken kommer att vara bemannad 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år. Supporten kommer att bedrivas på Svenska och Engelska.
Vi söker dig som har mycket god datorvana och dokumenterad tidigare erfarenhet inom teknisk support för Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har en väl utvecklad känsla för service.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Wickström på tel 070-793 76 48 eller anette.wickstrom@se.fujitsu.com alternativt Patrik Jensen på tel 070-995 00 30 eller patrik.jensen@se.fujitsu.com
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, rekrytering sker löpande.

Publiceringsdatum
2009-08-24

Arbetstider och omfattning
Heltid/Skift/Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-25
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jenny Waher, +46 08 793 72 84, jenny.waher@se.fujitsu.com

Företag
Fujitsu Services AB

Adress
Fujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista

Jobbnummer
495624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från Fujitsu Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Services AB: