Technical Support till börsnoterat bolag i Bromma
Xlnt Search AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xlnt Search AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Tyresö eller i
hela Sverige Vi behöver stärka upp vårt team och söker nu dig som har erfarenhet att jobba med tekniska frågoroch kundsupport. Som Technical Support Agent & Service Planner är du baserad i Bromma, Stockholm och ingår i vårt Customer Support-team som till största del finns i Tallinn, Estland.
Du välkomnas till ett trevligt gäng där du kommer att spela en viktig roll för våra kunder och även internt! Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa kunder som ringer eller skickar epost till vårt kundcenter och vill ha teknisk hjälp med sina produkter/maskiner som Azolver har levererat.
Dessutom fördelar du serviceuppdrag till våra fälttekniker för våra frankeringsmaskiner samt annan post-hanterings-utrustning.
Publiceringsdatum2023-02-23Dina arbetsuppgifter• Ge kunder teknisk telefonsupport för våra produkter/maskiner och besvara frågor angående serviceavtal
• Registrera felanmälningar/case-hantering i affärssystemet Oracle NetSuite.
• Kontrollera befintliga serviceavtal och att de faktureras korrekt i vårt affärssystem Oracle NetSuite.
• Beställa reservdelar/tillbehör till tekniker/kund i samband med servicebesök hos kund.
• Planera/fördela förebyggande och akuta serviceuppdrag för Core Field Service och verka för att dessa fungerar optimalt.
• Avsluta serviceavtal som har blivit uppsagda av kund.
• Samverka med teamen Customer Support teamet i Tallinn samt Core Field Service.
• Sammanställa statistik
• Hantera ortsklichéer
• Lämna leads (affärsmöjligheter) till andra säljavdelningar inom Azolver för att öka vår merförsäljning.
ProfilDu har arbetat med teknisk support eller teknisk försäljning. Du är självgående med en förmåga att effektivt planera och dokumentera dagliga kundkontakter och trivs med att ha kontakt både med kunder och interna kollegor. Förmåga att driva processer framåt med en vilja att utveckla och förbättra servicenivån till våra kunder. Vidare ser vi att du:
• Är optimistisk - viljan att se det positiva
• I samarbetet med kollegor globalt krävs goda kunskaper i engelska
• God känsla för siffror och rimlighetsbedömning Tekniska färdigheter är meriterande
• Erfarenhet och kvalifikationer
• Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom teknik, naturvetenskap eller ekonomi
• Minst 1-3 års erfarenhet som supporttekniker eller teknisk försäljning.
• Du behärskar svenska språket i tal och skrift
Meriterande
• Önskvärd erfarenhet av arbete med multifunktionsmaskiner, kopiatorer eller liknande produkter inom kontors- och industrimiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Placering på vårt huvudkontor i Bromma
Om företagetVi ägs av ett stort börsnoterat bolag med cirka 1500 anställda och som har egenutveckling i Berlin.
Bolaget finns i hela Norden, i USA, Tyskland och England vilket möjliggör såväl nationell som internationell karriär hos oss!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med XLNT Talent. Vid eventuella frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Fredrik via mail:
fredrik@xlnt.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Xlnt Search AB (org.nr 556803-5454),
https://www.xlnt.se/ Arbetsplats Xlnt Recruitment Group
Kontakt Fredrik Bergvik
fredrik@xlnttalent.se Jobbnummer 7480600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.