Technical Support Consultant Till Advent Software Emea

Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vill du ha en karriär som kommer att:
• Ge dig en fantastisk utbildning samt en produktcertifiering på ledande finansiella system
• Ge dig nödvändig kompetens för att vidareutvecklas inom systemutveckling, rådgivning inom finans, projektledning och applikationssupport
• Ge möjligheter till både internationell exponering och internationell erfarenhet av IT&Finans
Advent Software, en av världens ledande leverantör av automatiserade lösningar för professionella investerare sedan 1983, söker nu dig som har arbetslivserfarenhet eller är nyutexaminerad från universitet eller högskola till rollen som Technical Support Consultant. Du kommer att ingå i ett mycket engagerat, skickligt och hårt arbetande team med placering på Advents kontor på Kungsgatan i Stockholm.
Advent har ett högt tempo och kräver att du som söker har förmåga att anpassa dig till olika utmaningar och prioriteringar. Teamwork är ett måste!
Advents branschledande produkter är omfattande och funktionsrika, det brukar behövas åtta till tolv månader att nå den kompetens som behövs för att hjälpa kunderna på rätt sätt. Frågor från kunderna kommer att omfatta både teknik och finans. Advent främjar en multikulturell kundfokuserad kultur som belönar de anställda för innovation, professionalism och personlig utveckling.

Publiceringsdatum
2011-11-17

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• Ge stöd via webb, e-post och telefon till kunder som använder Advents. finansiella system När du blir mer erfaren kommer du även att besöka kunderna
• Dokumentera alla problem och lösningar i Advents CRM- och ärendehanteringssystem
• Tillgodose kunden med lösningar och ge förslag till förbättring
• Delta i alla nödvändiga interna utbildningar i Sverige eller utomlands
• Skapa och uppdatera dokument och lathundar
• Fördjupa dina kunskaper om Advents produkter genom ett framgångsrikt deltagande i Advents certifieringsprogram
De första två månaderna består av en omfattande utbildning som avslutas med en formell certifiering. Alla kandidater förväntas få godkänt på proven under utbildningen som ett krav för fortsatt anställning.
Efter din certifiering kommer du att arbeta i ett nära samarbete med ditt team för att lösa kundernas problem. Tillsammans löser ni förfrågningarna på ett sätt och inom en tid som överensstämmer med teamets servicenivåer och mål. Du kommer att hantera mellan 15 och 20 supportfrågor parallellt, och har även tid varje vecka för pågående utbildningar och olika projekt. Arbetstiderna är anpassade efter de tidszoner där våra kunder är belägna (hela Europa, Mellanöstern och Afrika).

Bakgrund
Du som söker tjänsten har en IT eller teknisk utbildning på högskolenivå. Du har utmärkt kommunikationsförmåga och bra förmåga att samarbeta. För att trivas bra i rollen som Technical Support Consultant så har du även erfarenhet inom följande:
• Datornätverk
• Produkter och verktyg som till exempel Excel med makron Visual Basic, Ultra Edit eller liknande
• Windows, NT, SQL och IIS
• Programmering och systemering
• Felsökning och analys
Flytande i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav. Vi förväntar oss att du förstår skandinaviska språk som Norska och Danska. Kännedom av andra språk så som tyska, franska, holländska, eller arabiska är meriterande.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Advent med Experis. Urval sker löpande så sök så snart som möjligt! Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Mikaela Hedenros, rekryteringskonsult, 08 - 508 954 13 eller mikaela.hedenros@se.experis.com . Endast engelska ansökningar behandlas.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikaela Hedenros, +46 8 508 954 13

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1082554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: