Technical servicedesk analyst
Digital River Inc. / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digital River Inc. i Stockholm Digital River World Payments är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel. Vi är väl positionerade i marknaden med mer än tolv år i branschen och vår kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. Vi förstår våra kunders affärer, har lösningarna, vet hur vi vill utvecklas och har resurserna för att gå vidare. Affären har vuxit och fortsätter att växa. Vi har idag totalt 75 anställda i Stockholm, London och Los Angeles. Sedan 2007 tillhör vi den globala koncernen Digital River som levererar e-handelslösningar till några av världens största företag. Läs mer om oss på
www.digitalriverpayments.com och
www.digitalriver.com.Till vårt kontor i Stockholm söker vi dig som vill arbeta som Technical servicedesk analyst. Du kommer ingå i gruppen Client Support som fokuserar på de problem och frågor våra kunder har.
Tjänsten innebär bland annat:
• Ta emot, registrera och klassificera kundärenden.
• Följa upp öppna kundärenden och säkra att förfrågningar och incidenter blir lösta inom avtalad tid och att kortsiktiga och långsiktiga lösningar implementeras.
• Övervaka betalningsplattformen via övervakningsverktyg och omedelbar hantering av larm och incidenter.
• Kommunikation via e-post och telefon med kunder, partners och banker vid felsökning och incidenter.
• Lösa problem och svara på frågor kring betalningsplattformen, inklusive teknisk felsökning i t.ex loggfiler och databaser.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundsupport och att hantera problem på ett strukturerat sätt. Du har jobbat med kundsupport och teknik tidigare och är bra på att bemöta olika typer av människor och kommunicera på ett tydligt sätt i tal och skrift. Då vår miljö är tekniskt komplex är en god teknisk förståelse en förutsättning.
Publiceringsdatum2011-06-15Kvalifikationer• God generell datakunskap inklusive goda kunskaper i Word och Excel.
• Eftergymnasial utbildning.
• Flytande tal och skrift på svenska och engelska.
• Någon erfarenhet av datatekniska områden så som terminalbaserade operativsystem, nätverk och databaser.
Meriterande:
• Erfarenhet av betalsystem, transaktionshantering eller finansiella system.
• Kunskaper inom Java, Linux, SQL.
Personlig profil
Tjänsten förutsätter att du är driven, strukturerad och självgående. Det krävs att du är mycket duktig på att hantera människor i alla typer av situationer och att du kan hålla dig lugn och fokuserad även i stressade situationer. Som Technical servicedesk analyst har du mycket stor del i hur våra kunder uppfattar företaget som helhet, då du i många fall är den som hanterar kommunikationen utåt. Korrekta och tydliga formuleringar som minimerar risken för missförstånd är av allra högsta värde. Digital River World Payments är en dynamisk arbetsplats där du kommer få stort ansvar redan från start. Beslutsvägarna är snabba och du kommer ha möjlighet att vara med och påverka.
Vi sitter i ljusa fina lokaler i Hammarby Sjöstad med närhet till restauranger och träningsanläggningar mm.
Välkommen med din ansökan till:
jobb@digitalriver.comVi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Märk din ansökan "Technical servicedesk analyst".
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duMärk din ansökan "Technical servicedesk analyst".
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@digitalriver.comFöretagDigital River Inc.
AdressDigital River Inc.
Textilgatan 1
13134 NACKA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52721000
Faxnummer: 08-52721099
Jobbnummer 962572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.