Technical Customer Service Specialist - Goodyear
Adecco Sweden AB / Maskinreparatörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Har du ett tekniskt intresse och erfarenhet med däck och bilar? Brinner du för uppgifter med fokus på service och support till kunder? Då har vi jobbet för dig! Vi söker för vår kunds räkning en tekniskkunnig person med placeringsort i Norrköping.
Publiceringsdatum2020-01-16Om tjänstenI rollen som Technical Customer Service Specialist kommer du att spela en viktig roll i att bibehålla nöjda kunder genom att ge dem den bästa servicen när de behöver hjälp gällande reklamationer och produktklagomål. Din arbetsdag på Goodyear består av en rad uppgifter med fokus på service och support via mail och telefon till alla Nordiska och Baltiska länder. Du trivs med att lösa kunders problem och stärka deras band till Goodyear.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:
• Samla in och säkerställa data gällande reklamationsärenden
• Utfärda reklamationsrapporter
• Följa upp reklamerade produkters transportflöde in till och från vårt tekniska center.
• Ge teknisk support till kunder och säljare via telefon och mail
• Vid behov besöka kunder och slutförbrukare i reklamationsärenden
Om dig
Vi ser att du gärna har en gymnaiseutbildning inom bil/fordons-mekniker eller erhåller kunskap inom bil och däck med B körkort. 2-4 årserfarenhet som fordonsmekaniker eller inom däckbranschen. Du talar och skriver engelska och svenska flytande. Något av de nordiska eller baltiska språken är meriterande men inte ett måste (Ex. Finska, norska, danska, Lettiska). Du har goda kunskaper inom MS Office. SAP är meriterande.
I den här rollen värdesätts det att du är social, en god lyssnare och du har förmågan att pedagogiskt förmedla information så att alla förstår oberoende av förkunskaper inom det tekniska området. Du är självgående, driven och har ett stort kundfokus.
Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning/Erfarenhet inom bil/fordon
• Erfarenhet inom kundservice/teknisk service inom fordon eller däckbranchen
• Flytande engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Goodyear erbjuder dig:
Denna tjänst är en tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning) med start så snart som möjligt.
Rollen innebär en spännande chans att få arbeta med värdsledande premiumprodukter i Norden och i Baltikum. I nära samarbete med ditt team kommer du att ha möjligheten att göra tydligt avtryck i utvecklingen av vår kundnära supporttjänster.
Som vår nya kollega kommer du att vara en del i vår avdelning Teknisk Service, teamet består av total tre personer. På kontoret i Norrköping sitter ytterligare två personer som arbetar inom Supply Chain. Vi arbetar nära med våra kollegor på det nordiska huvudkontoret i Stockholm, med säljarna ute på fältet i norden och baltikum och med våra kollegor på det regionala kontoret. Vi erbjuder dig att komma till vårt One Team, vi levererar resultat och har roligt tillsammans!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulten:
Sheyda Ali via 076 - 941 27 17.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Teknisksupport, kundsupport, kundservice, bilmekaniker, däck, SAP, fordonsmekaniker, service, support,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-31733".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5045636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.