Technical Coordinator med uthyrningsansvar
Heimstaden AB / Fastighetsskötarjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Värnamo,
Ljungby,
Växjö,
Jönköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Till vårt kontor i Värnamo söker vi nu en Technical Coordinator med uthyrningsansvar för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar.
Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 500 hyresrätter, 115 garage samt parkeringsplatser i Värnamo och där där du som Technical Coordinator kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter baserat på verksamhetens behov. I denna roll har du många kontaktytor, både inom och utom organisationen. Du kommer främst att arbeta nära och bistå Manager Facility Management (chef inom förvaltningen). Men du kommer också arbete nära Fastighetsskötarna i Värnamo och ingå i ett team Bostadsuthyrare i region Syd (Småland, Blekinge och Västergötland).
Rollen är bred och omväxlande med stort eget ansvar för att hantera olika uppgifter. Manger Facility Mangement är placerad i Ljungby så rollen kan ses som en förlängd arm för både förvaltningen i Värnamo och Ljungby.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
* Utveckla och upprätthålla goda hyresgästrelationer. Till exempel samordna information och hjälpa till med kommunikation till hyresgäster vid olika ärenden och projekt.
* Planera och boka för- och avflyttningsbesiktningar.
* Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.).
* Sakgranska leverantörsfakturor.
* Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.
* Bidra till att skapa effektiva processer inom förvaltningen. Du utvecklar det administrativa arbetet inom det egna ansvarsområdet.
* Hjälpa till att hålla koll så att ronderingar, egenkontroll och myndighetskrav efterlevs och utförs enligt fastställda rutiner.
* Gällande uthyrningsdelen ingår många personliga kontakter med potentiella och befintliga hyresgäster. Arbetet kommer innehålla köhantering, upprätta hyresavtal, publicera lediga lägenheter och parkeringsplatser, boka och genomföra visningar, nyckelhantering, nyckelutlämning vid inflyttningsdatum, dokumentation samt övrigt förekommande administration.
Vad vi förväntar oss att du har:
* Gymnasial utbildning
* Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen (minst 2 år)
* Gärna en påbyggnadsutbildning inom förvaltning
* Erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning är meriterande
* Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem
* Ett giltigt B-körkort
* Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Rollen är ett viktigt kugghjul för förvaltningen och ställer höga krav på service och kvalitet. Det förutsätter mycket god planering och struktur och där arbetsuppgifterna utförs både ensamt och i grupp, vilket ställer krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation. För dig är kollegorna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Det är viktigt att du har en god social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten. Då problemlösning blir en del av dina dagliga utmaningar behöver du också vara en person som är lösningsorienterad.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:
https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 29 oktober 2023.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till:
https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Manager Facility Management
Nicklas Forsberg
nicklas.forsberg@heimstaden.com Jobbnummer 8191843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.