Tech support till Nordkap
Stockholm Headhunting AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholm Headhunting AB i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Nacka,
Göteborg eller i
hela Sverige Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att finna en tech support till Nordkap
Nordkap är en webbaserad treasury-plattform som hjälper kunder att hantera och få överblick på sina skuldportföljer, både med hänsyn till riskhantering och rapportering. Nordkap finns idag i Sverige och Norge och används främst av fastighetsbolag, finansiella rådgivare och kommuner. Med Nordkaps produkt får deras kunder mer insyn i marknaden och kan därmed förhandla fram bättre avtal med sina kreditgivare. Nordkap sitter idag i moderna och snygga lokaler mitt i centrala Stockholm på Centralplan 15.
Nordkap är ett av Sveriges just nu mest uppmärksammade fintech bolag med stora kunder och starka ägare. De har investerare som NFT och Bonnier i ryggen som säkrat deras framtid för flera år framöver. Idag har deras kunder, genom deras produkt, insyn i hur de bäst hanterar sina största kostnader. Detta genom att koppla ihop alla sina skulder och tillgångar till Nordkaps produkt. I och med att företaget växer söker Norkap nu efter en till kollega som kan hjälpa dem med supportärenden och som även har ett intresse för system testning och kan hjälpa till så att Nordkap levererar den bästa produkt de bara kan.
Nordkaps kunder blir allt fler och större bolag ansluter sig till deras tjänster, detta leder till att produkten i sig blir mer komplex och de ser därför ett behov av att skapa en gedigen supportfunktion i organisationen. I rollen som support kommer du stöta på en mängd olika ärenden, allt ifrån att lägga till nya funktioner åt kunderna till teknisk felsökning i systemet. Du kommer även att ansvara för att utveckla Nordkaps "hjälp till självhjälp" filosofi. Vad denna funktion kan innebära sätter bara fantasin gränser för, kanske vill du skapa video-tutorials på Youtube, eller mer traditionell FAQ på hemsidan.
Utöver traditionell support så kommer du även vara med att testa Nordkaps produkt innan releaser. Du behöver inte ha arbetat med testning av mjukvara sedan tidigare, men du tycker det låter spännande att hjälpa till att leverera en så felfri produkt som möjligt till kunderna. I dagsläget så kör Nordkap enbart på manuella tester, men har du erfarenhet eller nyfikenhet på automatiserade tester så är det enbart positivt.
Nordkap söker helt enkelt en tech support som älskar att hjälpa sina kunder, du har hunnit jobba något år med techsupport sedan tidigare och du vet precis hur du ska göra dina kunder nöjda. Ordning och reda är dina paradord och du tycker det känns helt rätt att ha en bred roll där du får byta fokus under arbetsdagens gång. Att du är serviceminded är nästan överflödigt att tillägga. Och självklart kan du hjälpa kunder lika bra på Svenska som Engelska.
Hos Nordkap tar du del av en trevlig, öppen och inbjudande miljö med högt i tak och där du över tid kan vara med och forma din roll inom support. Nordkap kan erbjuda bra förmåner, villkor och en flexibel arbetsplats.
Tycker du att detta låter intressant? Ansök då via vår hemsida! Har du frågor rörande tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Cecilia Nork på 070-495 50 90 eller mail
cecilia.nork@sthlmhh.seVaraktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-03ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-24
Ange följande referens när du ansöker: sthlmhh444
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholm Headhunting AB
AdressStockholm Headhunting AB
Västerlånggatan 54, 2tr
11129 Stockholm
KontorsadressVästerlånggatan 54, 2tr
Jobbnummer 3355324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.