Tech agent program
Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tech agent program" (publicerad 2024-06-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Tech Agent Program är en fullspäckad 4-veckorsutbildning med start 7 mars 2022 för dig som verkligen vill satsa. Vi tror att du kan gå hur långt som helst så länge du har rätt driv, inställning och törst efter kunskap. Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt!
Vi tror att du som söker till programmet har arbetat med service tidigare och har en längtan efter att byta bransch. Har du viljan och siktet inställt på IT-branschen, så vill vi vara din karriärpartner som gör drömmarna till verklighet. Tillsammans gör vi dig till vår nästa stjärna inom IT-support.
Om utbildningen
Tech Agent Program drivs i samarbete med BiTA (
https://www.bita.eu/) som är ett ledande utbildningsföretag. Utbildningen varvas med teori, labbar och självstudier. Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Vi garanterar alla som tar examen en Stockholmsbaserad anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff - så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker.
Kursinnehåll
DEL 1 - SERVICEDESK
Den första delen av programmet kommer du att lära dig om hur en servicedesk är uppbyggd och fungerar.
1. SERVICEDESK METODER, ROLLER OCH PROCESSER
Branschens historia och framtid, terminologi, eskalering, mätetal, KCS, ITIL och Agile.
2. KUNDKOMMUNIKATION
Kundservice, samtalsteknik, frågeteknik, förberedelseteknik och kommunikation i skrift och tal.
3. STÖDJANDE VERKTYG
Fjärrstyrning, ärendehantering, telefonisystem och chat.
4. PROBLEMLÖSNING
Tankemodeller för problemlösning, frågeteknik, IMPACT, problem management och RCA.
5. KONSULTMÄSSIGHET
Intervjuteknik, retorik i presentationer, powerpoint, effektivitet, stresshantering, professionalism och integritet.
DEL 2 - TEKNIK
Den tekniska delen i programmet baseras på IT-branschens väletablerade certifieringar för grundläggande IT-kunskaper, CompTIA A + Core 1 och Core 2.
6. GRUNDLÄGGANDE IT-KUNSKAP
Core 1: Mobil (IOS, Android), nätverk (switch, router, firewalls), hårdvara, virtualisering och cloud, hårdvara- och nätverksfelsökning.
Core 2: Operativsystem, säkerhet, felsökning av mjukvara, operational procedures.
7. MJUKVARA
Patchning, distribution av mjukvara, kontohantering och Active Directory.
8. APPLIKATIONER
Office 365, SharePoint, browsers (Internet Explorer, Chrome), Acrobat Reader, fjärrstyrning.
9. TEKNISK FELSÖKNING
Laboration med utbildning i teknisk felsökning.
Publiceringsdatum2021-11-09AnställningsvillkorDå vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis. Utbildningen och anställningen är placerad i Stockholm.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise IT AB (org.nr 556919-5356),
http://www.wiseit.se Arbetsplats Wise IT
Kontakt Michaela Pettersson
michaela.pettersson@wiseit.se 076-6202929 Jobbnummer 6106831
Observera att sista ansökningsdag har passerat.