Teamledare till Contact Center

Lindorff / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Beskrivning av tjänsten

Din roll som teamledare innebär bland annat att du ska skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kortsiktiga och långsiktiga mål. Som teamledare har du ett utpräglat coachande förhållningssätt och har lätt för att leda i det stora och i det lilla. Det är din uppgift att säkerställa att dina medarbetare i teamet har tydliga mål och förutsättningar att kunna göra sitt arbete.

Merparten av din arbetsdag tillbringar du "på golvet" tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lindorff präglas starkt av våra grundvärderingar; Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.

Contact Center består idag av fyra olika team och nu när en av våra teamledare går vidare mot nya utmaningar behöver vi stärka upp med ytterligare en teamledare. Du kommer att ha personalansvar för ca 15 personer och rapporterar till avdelningschefen för Contact Center.

Vem är du?

Vi söker dig som har några års dokumenterad ledarerfarenhet sedan tidigare. Gärna i en snabbrörlig organisation med högt tempo och resultatfokus. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med inkasso eller liknande verksamhet. Du trivs med att leda och utveckla både människor och affärer. Du har ett coachande förhållningssätt och är van vid att dagligen följa upp gruppens leveranser för att kontinuerligt säkerställa höga resultat och god kvalitet.

Som person är du driven, noggrann, resultat- och serviceorienterad. Du är en utpräglad teamspelare som trivs i ett högt tempo och att driva teamet mot uppsatta mål. Självklart har du god datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Publiceringsdatum
2017-04-11

Så ansöker du
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Jens Lindeblad, Avdelningschef, 0701-90 98 51. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 21 april.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Jobbnummer
3432344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: