Teamledare Service Desk
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Västerås,
Eskilstuna,
Strängnäs,
Arboga,
Östhammar eller i
hela Sverige Lexicon IT-konsult
Publiceringsdatum2013-05-13Beskrivning av jobbetVi behöver en Teamledare till vår Service Desk i Västerås för uppdrag hos våra kunder.
Arbetsuppgifterna innebär att:
• Leda och fördela det dagliga arbetet i Service Desk
• Coacha och utveckla medarbetarna i Service Desk
• Prioritera och fördela ärenden inom 1:a, 2:a och 3:e linjens support
• Arbeta med support till datoranvändare per telefon
• Konfiguration, uppgraderingar, söka och åtgärda fel på distans
• Ge service och support till användare
Utbildning/erfarenhet
Vi önskar följande erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet som chef eller teamledare
• Erfarenhet av support i Service Desk
• Erfarenhet av nätverk och klienter i Microsoftmiljö.
• Erfarenhet av Windows XP/Vista/7, Outlook, Microsoft Office och Active Directory mm.
• Grundläggande gymnasial utbildning inom teknik eller IT eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Du är serviceorienterad, lyhörd, flexibel och gillar att ha kontakt med människor samt lösa problem.
• Du har inga problem att agera självständigt och har ett eget driv
• Tycker det är kul att hjälpa datoranvändare per telefon
Krav på arbetssökande
Som person har du minst 5 års erfarenhet från arbete i Service Desk eller support, har lätt att sätta dig in i nya miljöer och rutiner samt att möta nya människor.
Som Teamledare bör du även vara ansvarstagande, noggrann samt ha förmågan att prioritera rätt samt en naturlig ledare.
Du behöver prata och skriva flytande svenska och engelska.
Vem söker vi?
Du är en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd. Rollen som Helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Vi på Lexicon IT-konsult och våra kunder värdesätter att du som medarbetare brinner för ditt arbete och vill vara med och dela med dig av och sprida dina kunskaper vidare. I gengäld erbjuder vi dig ett omväxlande jobb där vi satsar på dig och din utveckling!
Låter det intressant? Gör din ansökan redan idag!
Övrig information
Kontaktperson(er)
Fredrik Strandlund
fredrik.strandlund@lexiconitkonsult.sePlaceringsort
Västerås
Jobba för oss
Lexicon är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Alla våra medarbetare har tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar.
Tillsammans med Lexicons övriga verksamheter inom IT-kompetens samt Ledarskapet och Affären är Lexicon IT-konsult en stark partner. Lexicon har idag över 40 kontor i Sverige och har funnits på marknaden i 30 år.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 708
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Strandlund
fredrik.strandlund@lexiconitkonsult.seFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm
Jobbnummer 1549685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.