Teamledare i kundsupport
Jerrie / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som för våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 250 personer arbetar hos Willhem. Ägare är Första AP-fonden.
Vad innebär rollen som teamledare?
Rollen som Teamledare i Willhems kundsupport i Göteborg är delad i två ansvarsområden. Den ena delen innebär att stötta kundsupportchefen och se till att den dagliga driften fungerar. Den andra delen innebär att som kundkommunikatör svara på frågor från Willhems kunder.
Som kundkommunikatör kommer du och dina tolv kollegor i teamet att vara länken mellan våra kunder och våra områdeskontor som är utspridda på tretton olika orter. Kunderna hör av sig med frågor rörande allt ifrån skadeanmälan på ett trasigt kylskåp till frågor om betalning. En del frågor kan du svara på direkt och i andra fall tar du emot information, upprättar ett ärende och skickar det till våra områdeskontor som tar över och hjälper kunden vidare på plats.
Vika är de huvudsakliga arbetsuppgifterna?
• Hantera frågor från kunder via telefon, mail eller sociala medier (ca 60% av tjänsten)
• Hålla i morgonmöten för teamet
• Hålla i utbildningar för nyanställda
• Vara tillförordnad ledare när kundsupportchefen inte är på plats
• Se till att den dagliga driften fungerar och vara stöd till kollegorna vid svårare kundfrågor
• Sammanställa statistik och mötesinformation
• Uppdatera och utveckla utbildningsmaterial
• Besvara kundfrågor på hemsidan och ha ett övergripande ansvar för vårt Kundforum
• På sikt hålla i samtalsanalys och träningar i kundkommunikation
Vem vi tror att du är
Vi söker dig som är positiv, kommunikativ och har en öppen människosyn. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i kundernas situation och skapa förtroende. Du har en hög känsla för service och vilja att nå resultat. Det är viktigt att varje kund möts med engagemang och känslan av att kundens samtal är viktig.
Du har lätt för att kommunicera och uttrycka dig i både tal och i skrift. Du sätter värde på att alltid agera proffsigt och med en god arbetsmoral som grundar sig i en "vi känsla". Ditt arbetssätt är strukturerat och noggrant, under perioder där tempot är högre har du inga problem behålla lugnet.
Du trivs i en ledande roll och tar ansvar för gruppens resultat och trivsel. Du ser vad som behöver göras och tar tag i saker. Vidare har du lätt för att tänka i nya banor och tycker om att utveckla ditt dagliga arbete. En viktig del i arbetet är att samarbeta med kollegorna i teamet och kollegorna på orterna för att tillsammans skapa hög kundnöjdhet. Du är mån om att bidra till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen.
Vad du har gjort innan
För att vara rätt för rollen ser vi att du har några års erfarenhet inom något serviceyrke. Det är starkt meriterande om du har jobbat i kundtjänst eller kundsupport förut. Du har även haft någon form av ledaransvar eller utökat ansvar, kanske i form av coach, teamledare, tillförordnad ledare, utbildare eller liknande. För tjänsten krävs även att du har en god datorvana och mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Vad erbjuder Willhem
Du får in en fot i fastighetsbranschen och ett ungt och snabbt växande fastighetsbolag. Du blir en del av ett härligt team som präglas av god samanhållning och acceptans. Det bjuds på frukost varje fredag och gemensamma aktiviteter sker regelbundet.
Hos oss får du en grundlig utbildning och insikt om bostadsförvaltning, en framtidsbransch där det finns många olika utvecklingsmöjligheter. Du får vara med och utveckla kundsupporten och samarbetet inom företaget. Willhem har kontor i centrala Göteborg på Vasagatan 45 vid Heden. Anställningen är på heltid och vi erbjuder tillsvidareanställning med provanställning. Arbetstiderna är måndag till fredag kl 7.15-16.00
Hur söker jag jobbet?
I denna rekrytering samarbetar Willhem med Jerrie. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sabina Svensson på 0735-001387 eller
sabina.svensson@jerrie.se Sök tjänsten via
www.jerrie.se med bifogat CV och personligt brev senast den 25/9. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-09-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4331548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.