Teamchef

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 750 personer. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.jonkoping.polisen.se
Teamchef
Som teamchef ansvarar du för att planera, utveckla och leda arbetet i polishusets reception som är öppen samtliga vardagar och vissa kvällar i veckan. Det är din uppgift att ta ansvar för den egna verksamheten och se till att det sker inom ramen för de myndighetsspecifika och nationella uppdragen. Du har personalansvar vilket bl.a. innebär att genomföra rbetsplatsträffar, hålla utvecklingssamtal och lönesamtal samt ha visst arbetsmiljöansvar. Vidare ansvarar du även för budget, uppföljningar och statistik. Inom ditt ansvarsområde är det viktigt att involvera fackliga representanter i olika processer.

Publiceringsdatum
2011-03-07

Kvalifikationer
Du ska ha studerat på högskolenivå, helst samhällsvetenskap, beteendevetenskap och/eller ledarskap. Som teamchef ska du kunna hantera din dubbla roll som chef och medarbetare, vara serviceinriktad och ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service. Du ska kunna sätta mål för den egna verksamheten utifrån de övergripande målen och delegera de uppgifter som kan delegeras, samt ange förväntade mål, resultat och resurser.
Du ska vara öppen för oprövade arbetssätt inom ramen för uppdraget och ha förmåga att fånga nya idéer och omsätta dem till användbara lösningar. Du ska ha god förmåga att skapa välfungerande arbetslag, informera rätt saker på rätt stadium, skapa dialog för att få delaktighet i arbete, synliggöra medarbetare och ge återkoppling
Du ska dessutom ha god verbal och skriftlig förmåga samt goda kunskaper i MS-Office.
Vidare ska du ha erfarenhet av arbetsledande befattning, att genomföra arbetsplatsträffar samt hålla utvecklings- och lönesättande samtal. Vi ser också att du har arbetat med arbetsmiljöfrågor tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och har goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Övrig information
Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av öppenhet och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara. Detta utvecklar verksamheten positivt samt uppfyller de mål myndigheten har och ger en verksamhet som speglar samhället. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund. Denna kan du läsa mer om på vår hemsida.
Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla längre anställningar. Aktuell anställning är vikariat fr o m 2011-06-01 dock längst t o m 2013-03-31, eller till dess ordinarie befattningshavare återkommer, placeringsort är Jönköping.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Arbetstiden är förlagd i huvudsak till dagtid med viss kvällstjänstgöring.
AG referens: A-713-1953/11
KONTAKTPERSONER
Chefen för Extern Service Anki Svennemar Telefon: 0768-729829
ST Anne-Catherine Brandt Telefon: 070-5156232
SACO Jonas Helt Telefon: 010-56 67660
Övriga upplysningar:
Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på tjänsten samt vad du kan tillföra verksamheten. Formella meriter som anges i ansökan ska styrkas med intyg/betyg vid en eventuell intervjun. Märk din ansökan med diarienummer A-713-1953/11.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
fr o m 2011-06-01 dock längst t o m 2013-03-31, eller till dess ordinarie befattningshavare återko

Tillträde
2011-06-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-16
Du ärvälkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPINGange, då din e-post adress.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-309000
Faxnummer: 036-309017

Jobbnummer
868457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: