Team Manager till Intrum Justitia Invest
Intrum Justitia Invest AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Invest AB i Göteborg,
Varberg eller i
hela Sverige Intrum Justitia Invest AB är ett finans- och inkassobolag vars affärsidé är att förvärva förfallna konsumentkrediter och därefter förvalta dessa i egen regi. Bolaget sysselsätter idag tio personer och är under tillväxt. Sedan januari 2011 ingår bolaget i Intrum Justitia-koncernen.
Vill du vara med och bygga upp ett nytt team i ett expansivt företag? Nu står vi inför vår största satsning hittills och därför söker vi en operativ Team Manager till vårt kontor i Göteborg.
Intrum Justitia Invest AB erbjuder finansiella tjänster inom kredithantering och vår kärnverksamhet är hantering av köpta fordringar. Vår målgrupp omfattar så väl små som stora företag och överlag förvärvar vi fordringar från kunder som vi har ett långsiktigt samarbete med.
Som Team Manager kommer du att spela en nyckelroll i vår spännande satsning genom att bygga upp en proaktiv, affärsmässig och motiverande verksamhet. Du kommer att leda ett team som arbetar med att handlägga fordringar som vi äger själva, vilket gör att handläggarnas dagliga arbete präglas av variation och stort eget ansvar. Du ansvarar för det operativa arbetet, vilket innebär att du verkar för att nya arbetssätt, processer och avgränsningar utvecklas.
Som Team Manager har du rollen som affärsstrateg, arbetsgivare och playing coach. Du har det övergripande ansvaret för avdelningens verksamhet samt det direkta personalansvaret för gruppens medlemmar. Din roll innebär du ska leda, fördela, organisera och följa upp arbetet enligt företagets intentioner i syfte att nå uppsatta mål. Du ska även vara en katalysator för information och kommunikation om ledningens vision, mål och strategier. Vidare ingår att motivera samt bygga team spirit, utveckla, vägleda och representera medarbetarna så att de upprätthåller en hög service- och kvalitetsnivå i sitt arbete.
Publiceringsdatum2013-02-24KvalifikationerVi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att leda och fördela arbetet i ett team. Du har också branscherfarenhet inom kredithantering eller närliggande områden.
Det är meriterande om du i din roll som ledare har drivit uppstarts- eller förändringsprocesser.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen ser vi att du har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag. Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut och har förmåga att driva effektiviseringsprocesser. Du är duktig på att inspirera andra och du har en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen.
Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Johansson (PD Manager) 0340-69 81 10
Pierre Bengtsson (Facklig representant) 031-61 69 34
FöretagIntrum Justitia Invest AB
AdressIntrum Justitia Invest AB
Box 1094
43214 Varberg
Jobbnummer 1475927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.