Team Manager till Contact Center
Intrum Justitia Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg,
Varberg,
Nacka,
Malmö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.
Mer information finns på
www.intrum.seVårt Contact Center har till uppgift att besvara inkommande telefonsamtal och e-postmeddelanden från våra uppdragsgivares kunder. Vi samarbetar med kundföretag inom många olika branscher, vilket ställer krav på att medarbetarna inom Contact Center både är kunniga och flexibla. Det är viktigt att varje samtal är av hög kvalité, samtidigt som det också måste hanteras på ett effektivt sätt.
Contact Center består idag av två team. Till ett av dessa team söker vi nu en Team Manager.
Som Team Manager har du det övergripande ansvaret för avdelningens dagliga verksamhet. Du leder, fördelar och organiserar arbetet enligt företagets intentioner i syfte att nå uppsatta mål. Vidare har du har fullt personalansvar för ungefär 15 medarbetare samt en studentpool från extern leverantör, vilket innebär att du skapar gruppsammanhållning och arbetsglädje, samtidigt som du motiverar, utvecklar och inspirerar medarbetarna genom ett coachande förhållningssätt. Du kommer även fungera som en katalysator för information och kommunikation till dina medarbetare om ledningens vision, mål och strategier. I rollen som Team Manager samarbetar du med övriga enheter inom affärsverksamheten i syfte att säkerställa att samtliga kundkontakter hanteras på bästa sätt.
Team Manager Contact Center rapporterar till Operations Support Manager.
Vi erbjuder ett kreativt och utmanade arbete där du är operativt ansvarig för att företaget levererar hög kvalitet, service och effektivitet.
Publiceringsdatum2012-05-02KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Minst två års erfarenhet av att leda arbetet inom Callcenter/Kundtjänst
• Arbetat med coachning
• God datavana, särskilt gällande Office-paketet
• Väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har relevant branscherfarenhet, ledarskapsutbildning eller erfarenhet av att driva och följa upp arbete i projektform.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag. Du är en resultatinriktad, trygg och prestigelös person med en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen. Du inspirerar och entusiasmerar din omgivning och i enlighet med vår ledarskapsstrategi har du även förmågan att agera som en "playing coach", vilket för oss innebär att du är en nyfiken och delaktig ledare som kan sätta sig in i detaljer utan att detaljstyra. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har stor vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut och har förmåga att driva förändringsprocesser.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefin Tifelt (Operations Support Manager), 031-61 69 09
Pierre Bengtsson (Facklig representant), 031-61 69 34
FöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
Box 41
40120 Göteborg
Jobbnummer 1231135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.