Team Manager Legal Collection till Intrum
Intrum Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Stockholm,
Nacka,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker nu en resultatorienterad Team Manager som drivs av att arbeta operativt för att skapa de bästa förutsättningarna för teamet som i sin tur gör att vi kan leverera på uppdraget. Motiveras du dessutom av att lyfta blicken och ha möjligheten att jobba mer strategiskt i en ledningsgrupp? Då kanske det här är rollen för dig!
Du och ditt team ingår i Operations och i enheten Legal Collection. Som Team Manager kommer du att ha ansvar för att leda ett av våra team som arbetar med att inkassera våra kunders fordringar inom B2B/B2C segmentet. Fokus är att göra det på ett effektivt och kvalitativt sätt för att maximera värdet för kunderna och Intrum.
Teamet består av ca 9 personer som du har direkt personalansvar för. I det dagliga arbetet kommer du att ha det operativa ansvaret och leda, fördela och följa upp arbetet i teamet med syfte att nå uppsatta mål där effektivitet, kvalité, kundnöjdhet och medarbetarengagemang är viktiga faktorer. Du och teamet förväntas vara aktiva i förbättringsarbete där gamla arbetssätt och metoder utmanas med nytänkande.
Du ingår i Legal Collections ledningsgrupp där du i nära samarbete med övriga chefer tar ansvar för hela enhetens resultat och leverans. Du samverkar även med andra enheter inom och utanför Operations i syfte att säkerställa bästa kundupplevelse och enhetligt ledarskap.
Om dig
Vi söker dig som leder genom tydlig kommunikation, motiverar, utvecklar och inspirerar dina medarbetare på ett coachande sätt. Du har förmågan att bygga ett starkt team. Våra värdeord och ledarprinciper har du som utgångspunkt. Du är en resultatinriktad, trygg och prestigelös person med en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen. Du är en trygg representant för Intrum och har förmågan att se till hela bolagets bästa samt förmedla Intrums vision, mål och strategier. Vi som bolag är inne i en spännande transformation varför vi gärna ser att du har erfarenhet av förändringsledning.
För att axla rollen på bästa sätt ser vi att du har några års erfarenhet av framgångsrikt ledarskap och det är meriterande om du har branscherfarenhet. Du har även väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi erbjuder
Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation och vi hjälper företag få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många. Dessutom får du del av de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.
Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt med att kunna erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har frihet under ansvar och leverans är det som räknas. Vi har respekt för livspusslet och uppmuntrar en flexibel arbetssituation.
Publiceringsdatum2022-03-09Om tjänstenTjänsten som Team Manager B2B/B2C/Import Legal Collection är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort för tjänsten är antingen i Göteborg eller Sickla. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Westlund per mail:
Sök gärna redan idag men senast 2022-03-22.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIntrum Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R2251".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Intrum Sverige AB (org.nr 556134-1248)
Jobbnummer 6416978
Observera att sista ansökningsdag har passerat.