Team leader för internationell inkasso till Lindorff
Help at work / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-08-24Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda.
www.lindorff.seArbetsuppgifterVi söker nu en team leader till Lindorffs internationella inkassoavdelning, International Collection, som ansvarar för internationella fordringar. Som team leader för avdelningen har du personal- och produktionsansvar för ditt team om sju inkassohandläggare som rapporterar till dig. Du har ansvar för resultat och kvalitet inom ditt tilldelade segment samt är själv del av den dagliga produktionen inom internationell inkasso.
ProfilDu har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är ett krav att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Om du har erfarenhet av inkassoverksamhet så är det meriterande. Du har en öppen människosyn och förmågan att kombinera leverens av tjänster med ditt personliga ledarskap. Du trivs i rollen som teamledare och ser långsiktigt på din roll.
Som person är du:
• Mogen och har självkännedom
• Resultat- och målinriktad
• Strukturerad (planering, prioritering, uppföljning)
• Kommunikativ och samarbetsvillig
• Ledarprofil
Främsta framgångsfaktorerna för att lyckas i befattningen:
Du är en god ledare med förmågan att motivera personal och driva verksamheten framåt. Du är lyhörd, självständig och lösningsorienterad.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Sök redan via vår hemsida
www.helpatwork.se vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Peder Kargl 0736330173 eller
peder.kargl@helpatwork.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-20
Ange följande referens när du ansöker: 98
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1010627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.