talent manager/konsultchef till randstad i norrköping.

Randstad AB / Administratörsjobb / Norrköping
2025-02-11


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

I rollen som talent manager (som våra konsultchefer kallas på Randstad) ansvarar du för utvalda kunder där du driver utvecklingen av kompetensförsörjning. Du arbetar med hela rekryteringsprocessen från start till mål med annonsering, urval, intervjuer, referenser, tester mm. Vid matchning av en kandidat utvecklas rollen vidare in i personal- och arbetsmiljöansvar, såsom uppföljning-, rehab-, utvecklingssamtal, hantering av lönerevisioner, tidrapportering och utveckling kring både uppdrag och konsult. Sammanfattningsvis är rollen som talent manager varierad och du behöver gilla att arbeta med många processer samtidigt i olika faser. Uppdraget handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
På Randstad i Norrköping arbetar vi både med arbetar- och tjänstemannasidan, och vi söker nu dig som kan drifta specialistroller inom engineering, IT & logistik. Vi tillhör en global koncern så både svenska och engelska är ett krav för rollen. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag.
ansvarsområden:
Försäljning: Att skapa kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar, bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv.
Administration: Fakturering, tidrapportering, avtalshantering, annonsering e.t.c
vem är du och vad har du gjort innan?
I första hand letar vi efter dig som har jobbat med bemanning och rekrytering inom tjänstemannasektorn tidigare. Kanske har du redan erfarenhet av att vara konsultchef eller arbetat som rekryteringskonsult och vill bygga på din erfarenhet med personalansvaret eller arbeta mer mot specialistroller?
I vår mening är det här världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.
Försäljning är en stor del av rollen och du behöver ha erfarenhet av försäljning eller ett stort intresse för att lära dig försäljningshantverket.
Du är en person som drivs av att samarbeta med andra och som arbetar engagerat och målinriktat.
placering och omfattning: Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare (inleds med sex månaders provanställning). Vi ser gärna att du kan utgå från Randstads kontor i Norrköping men för kandidater som har särskilt relevant bakgrund och erfarenhet kan vi också vara öppna för att man till stor del jobbar från annan ort.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner: Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2025-03-17. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För kandidater med särskilda behov kan vi självklart hjälpa till med anpassning av tester etc. i processen.
Chef för teamet är Sophie Jörnelius och hon svarar gärna på frågor om rollen via: sophie.jornelius@randstad.se. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent partner Angelica Gustafsson via: angelica.gustafsson@randstad.se Vi ser mycket fram emot din ansökan!
varför ska du jobba hos oss? På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Angelica Gustafsson
angelica.gustafsson@randstad.se
+46 (0) 70 403 91 75

Jobbnummer
9157596

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: