Taktisk inköpare, Stockholm

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 1 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Du kommer att arbeta med lokala inköp inom drift, anläggning samt underhåll. Tillsammans med övrig personal inom drift/anläggning och underhåll kommer du att säkerställa att Kunden tillgodoser deras inköpsbehov så effektivt som möjligt. Din uppgift är också att aktivt söka nya möjligheter för att genomföra inköp tillsammans med övriga siteinköpare. Denna tjänst är ej kategoristyrd, du täcker samtliga behov som dyker upp på flertalet anläggningar. Det kan vara allt från tjänster till mindre eller större maskiner och utrustning samt att agera som projektinköpare i vissa mindre projekt. För att förverkliga det här arbetar du i ett nätverk med övriga siteinköpare, ett antal inköpsadministratörer knutna till driftområdet samt den centrala inköpsorganisationen. Inom rollen som inköpare behöver du ta hänsyn till vilka avtal som finns samt efterlevnad i så stor grad som möjligt. Du upphandlar inte avtal i rollen förutom mindre lokala serviceavtal, däremot är det meriterande att veta vad ett ramavtal är samt veta vad som menas med LOU eller LUF. Inom ramen för arbetet skall man även arbeta tillsammans med beställarleden för att kunna få fram så tydliga upphandlingsunderlag som möjligt, dessa skall sedan sammanställas i en inköpstrategi som skickas för godkännande innan påbörjad upphandling. Den processen gäller dock bara dyrare mer komplexa inköp, däremot ska de alltid ansvara för att de vet vad de köper med tydliga underlag.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Du har en gedigen bakgrund inom inköp med relevant utbildning samt en god teknisk förståelse för att kunna förstå våra ingenjörer samt andra beställares behov.
• Du har vana av att hantera leverantörer och förhandlingar på ett brett sätt inom flertalet teknik och tjänsteområden.
• Vi tror också att du känner dig hemma och trivs i produktionsmiljö och förstår de utmaningar som finns där.
• Du är ansvarsfull, nyfiken och har lätt att samarbeta över många ytor.
• Vi vill att din svenska är utmärkt och att du har goda kunskaper i engelska.
• Tillgång till egen bil är ett krav.
• SSG måste genomföras innan tillträde

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Har du kunskap eller har en formell utbildning inom LOU eller LUF så är det starkt meriterande.
• Du känner till vad tex Incoterms är samt har kännedom om allmäna leveransvillkor såsom AB04/ABT06/NLM10. Detta är inte ett krav men det förenklar för att komma in i rollen.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-07-01

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5842054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: