Taktisk inköpare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-11-02Dina arbetsuppgifterVill du arbeta med taktiskt inköp i en global koncern? Har du erfarenhet av upphandling, upprättande av avtal och orderläggning för material och tjänster samt tillhörande leverans- och leverantörsuppföljningar? Då kan det här vara din nya utmaning!
Uppdraget är på fem månader med start så snart som möjligt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2023-11-10. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
anna.sjoberg@randstad.se eller
anna.lindqvist@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Som taktisk inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Upphandlingar
Upprättande av avtal och orderläggning för material och tjänster
Tillhörande leverans- och leverantörsuppföljningar
Du kommer också att arbeta med:
Utvärdering av leverantörer och samverka i tvärfunktionella kategoriteam med syfte att stötta och utveckla företagets inköpsprocesser och strategiska arbete.
Verkställande av organisationens inköpsstrategier
Upphandla och teckna avtal med främst lokala leverantörer
Orderhantering med särskilt fokus på mer omfattande ärenden/mindre projekt
Optimering av anskaffningslösningar och logistik
Uppföljning och utveckling av gruppens arbetssätt och systemanvändning
Uppföljning och utveckling av leverantörer och tjänster
KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av taktiskt inköp
Förhandlingsvana
Goda kunskaper i svenska och engelska
Om företagetPå Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201453887".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Anna Sjöberg
anna.sjoberg@randstad.se Jobbnummer 8236255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.