SYV för kommunala aktivitetsansvaret och SFI
Knivsta kommun, Vård och omsorg / Yrkesvägledarjobb / Knivsta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla yrkesvägledarjobb i Knivsta,
Enköping,
Håbo,
Strängnäs,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Knivsta kommun, Vård och omsorg i Knivsta I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
Vi på arbetsmarknad och integrationsenheten söker en studie och yrkesvägledare. På denna tjänst kommer du arbeta 50% med SFI studievägledning samt 50% med Knivstas kommunala aktivitets ansvaret (KAA).
Publiceringsdatum2023-05-03ArbetsuppgifterSom studie och yrkesvägledare för SFI kommer du vägleda personer inför kommande studie- och yrkesval. Du har också uppföljande samtal med elever i pågående studier. Du informerar om olika studievägar, yrkesutbildningar och alternativa möjligheter för att uppnå behörighet till högre utbildning. Vidare stöttar du elever med examensplanering utifrån olika betygsdokument och ger stöd till sökande i att formulera sina mål. Du har ett tätt samarbete med administratör, rektor, arbetsmarknadssekreterare och SFI lärarna.
I denna tjänst ingår också att på 50% arbeta med Knivstas kommunala aktivitetsansvar, KAA, där du arbetar uppsökande gentemot målgruppen 16-20 år som står utanför skola och arbetsliv. Där ingår motiverande och studievägledande samtal, nätverkande med olika aktörer bland annat inom kommunal verksamhet samt arbeta administrativt och redovisa arbetet med KAA.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen i studie- och yrkesvägledning. Som person är du flexibel. Du ser möjligheter i förändringar och anpassar ditt arbetssätt utifrån verksamhetens behov. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du behöver också vara samarbetsinriktad både internt och externt. Vi önskar att du är lugn och professionell i ditt bemötande. Vi vill att du har ett motiverande, coachande och normkritiskt förhållningssätt. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, IT-kunskaper för administrativt arbete samt godtagbara kunskaper i engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar en löpande rekrytering för denna tjänst, vilket innebär att urval och intervjuer sker löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan till oss!
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1217234".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Knivsta kommun (org.nr 212000-3013)
Arbetsplats Knivsta kommun, Vård och omsorg
Kontakt Hanna Caselunghe Harén
hanna.haren@knivsta.se +46703068512 Jobbnummer 7729243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.