Systemtekniker till InternIT

IP-Only AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IP-Only AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Hudiksvall, Jönköping eller i hela Sverige

Vi på IP-Only älskar det fria och öppna Internet. Vi är telekomutmanaren som digitaliserar hela Sverige. Vår passion är såväl tekniken som människorna som gör allt möjligt. Hos oss får våra kunder personlig och nära service och du som medarbetare har möjlighet att verka i en organisation som ser individen och där du kan påverka. Vi växer så det knakar och i dagsläget är vi ca 500 medarbetare med huvudkontor i Uppsala.

IP-Only växer och i takt med att vi blir större får vi en allt mer komplex klientmiljö, därför behöver vi utöka vårt intern IT-team med en initiativtagande och framåt IT-tekniker till vårt kontor i Stockholm. Vi söker både dig som är senior och arbetat med klientdrift länge, och du som är mer junior och kanske kommer direkt från eftergymnaisala studier inom systemdrift.

Jag och Erik Tågmark, chef för vår IT och Systemutvecklingsavdelning, söker dig som vill vara med och förändra, förbättra och excellera i hur vi hanterar hårdvara och klientdrift för våra slutanvändare.

Vi erbjuder en dynamisk och snabbfotad organisation och du kommer få vara med och bygga upp ett Stockholms-team för vårt nya kontor som vi flyttar till i början av november. Idag är vi tre tekniker i Uppsala och en Stockholm, men vi ska under hösten bli tre även i Stockholm!

Du kommer att komma in i ett tajt team och få utrymme att utvecklas, driva egna projekt och fördjupa dina kunskaper inom IT- och klientdrift.

Våra nya lokaler ligger mitt i hjärtat av Stockholm, ett stenkast från Hötorget.

Vad kommer du att få göra hos oss?

Intern IT ansvarar för hela den interna hårdvarumiljön, där ingår förutom datorer även telefoner, skrivare och konferensutrustning.

Ska man sammanfatta rollen så är det på pappret väldigt enkelt, du kommer att ansvara för att supportera dina kollegor i bolaget med allt som rör IT-stöd och klientdrift.

Vad som finns bakom den enkla beskrivningen är däremot betydligt mer komplext och varierande! Mycket av din dag kommer gå till att hantera inkomna ärenden i vårt ticketsystem. Frågorna kan röra allt från nyinstallation av klienter, AD-administration, serveradministration, säkerhetsfrågor och mycket mycket mer. Det som är viktigt att komma ihåg är att din roll inte bara är teknisk, utan det är en social roll där du får möjlighet att lära känna hela vår organisation och erbjuda riktigt bra service till dina kollegor.

Dessutom kommer du att få möjlighet att vara med och driva projekt kring vår IT-miljö, arbeta med löpande förbättringsåtgärder, gå relevanta utbildningar och fördjupa din inom områden som är relevanta för dig och för ditt dagliga arbete. Oavsett om du är gammal i gamet eller precis nyexaminerad tror vi att du kommer få en bra utmaning och möjlighet att växa med rollen.

Vem är du?

Vi ser som sagt både att du kan vara mer junior och kanske inte har arbetat så mycket med klientdrift tidigare, eller är en erfaren spelare med flera års erfarenhet. Om du är junior vill vi däremot att du har en eftergymnasial utbildning inom systemteknik/systemadmistration, exempelvis någon KY-utbildning eller motsvarande.

Oavsett om du är nybakad eller mer erfaren är det viktigt att du är bekant med både Windows och Linuxdrift mot server, har förståelse för hur ett AD är uppsatt, kanske är bekant med exchange-servrar och mailhantering. Ingen kan vara expert på allt, men vi ser gärna att du har en bred grund att stå på.

Som jag skrev inledningsvis så är detta inte bara en teknisk roll utan också en social roll med mycket fokus på servicemedvetenhet och engagemang! Alla vill vi ha hjälp av en pedagogisk kollega som lyssnar, tar sig tid och förklarar varför det är viktigt att inte klicka på bluff-mail-länken, med ett leende på läpparna. Trivs du att vara den hjälten så tror jag att du är rätt för oss!

Du är van att själv strukturera upp ditt arbete och göra prioriteringar. Du vågar sätta gränser och driva förbättringsarbeten. Du vet att bra service inte bara handlar om att säga ja, utan att jobba utifrån fastsatta rutiner och processer, utan att bli allt för kantig. Det ställer krav på dig och vi tror att du känner dig trygg i dig själv och har en personlig mognad.

Då du kommer vara en super user i våra system och då både våra anställdas och kunders säkerhet är viktig för oss kommer vi att behöva ett utdrag från belastningsregistret för denna tjänst.

Låter detta som en spännande utmaning? Vill du få chansen att vara Hjälten varje dag på jobbet? Tveka inte att söka! Och har du några frågor är du såklart varmt välkommen att kontakta antingen mig, Klara Thureson (HR) eller Erik Tågmark.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-06-25

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IP-Only AB

Adress
IP-Only AB
Bäverns gränd 17
75319 Uppsala

Kontorsadress
Bäverns gränd 17

Jobbnummer
4219875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IP-Only AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IP-Only AB: