Systemtekniker Backoffice

Göteborgs stad., Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker Backoffice" (publicerad 2018-11-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 500 anställda, men är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2018-08-31

Arbetsuppgifter
Servicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service, direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

Vi söker nu medarbetare till enheten Backoffice.

Arbetsbeskrivning
Uppdraget avser främst att tillhandahålla service och support för kommungemensamma interna tjänster och vara funktion för att ta emot och lösa ärenden via digitala kanaler. Uppdraget består också i att samordna aktiviteter till exempel vid överlämning av supportuppdrag.

Nu söker vi analytiska och utvecklingsorienterade systemtekniker. Att vara systemtekniker inom Backoffice innebär en omväxlande roll där du löser lite mer komplexa ärenden, utför administration i stadens system samt vid behov koordinerar ärenden vidare inom organisationen.

Uppdragen kan komma att förändras över tid och vi söker dig, som på sikt vill växa in i nya roller.

Du är servicemedveten och ska enkelt kunna sätta dig in i användarens situation för att ge service och kvalificerad support via olika kanaler såsom e-post, telefon, fjärradministrationsverktyg.

Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av teknik och verksamhetsnytta där du aktivt kommer medverka i att kvalitetssäkra Intraservice serviceleverans.



Kvalifikationer
Vi söker främst dig som har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande. Alternativt ska du ha gymnasieutbildning inom IT-området eller utbildning och arbetslivserfarenhet som vi anser likvärdig.

Du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Har du erfarenhet av processarbete och kunskapshantering enligt KCS är det meriterande.

För den här tjänsten behöver du vara tekniskt lagd och ha mycket goda kunskaper i Office365, Windows, iOS, och internet/intranät. Om du har kunskaper i ärendehanteringssystemet Service Now är det ett plus. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av den senaste tekniken för att stödja mobila arbetssätt.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. En viktig sådan är en positiv grundinställning. Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person vilket visar sig både i tal och skrift och du är social och gillar att skapa goda relationer.
Viktigt i det här jobbet är att du är noggrann och att du har en kreativitet för att bidra till att vidareutveckla vår service och våra tjänster till nytta för staden.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Ange följande referens när du ansöker: A809567
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Dahlgren maria.dahlgren@intraservice.goteborg.se 031-3678029

Företag
Göteborgs stad., Intraservice

Adress
Göteborgs stad., Intraservice
Rosenlundsgatan 4
40331 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
4322163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Intraservice: