Systemtekniker

Göteborgs Stad, Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2012-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker" (publicerad 2013-01-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg

Intraservice levererar IT, support och administrativa tjänster till stöd för Göteborgs Stads verksamheter.
Vi är ca 350 anställda.
Läs mer om oss på vår hemsida www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2012-08-27

Arbetsuppgifter
Servicedesk ansvarar primärt för att utföra support i telefon.

Som systemtekniker inom servicedesk tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg.

Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel.

Kvalifikationer
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Du ska dessutom ha en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support på PC-datorer, skrivare och övrig kringutrustning. Du ska ha vana av att ge support i telefon.
Du ska ha erfarenhet från arbete att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Du ska ha kunskap och erfarenhet av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.
Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du skall ha grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem.
Du ska kunna uppvisa dokumentation på ett gott kundbemötande, från t.ex. medlyssningsaktiviteter.
Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 7, Windows XP, Microsoft Office, Lotus Notes, Internet/intranät, stadsnät.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart vårt gemensamma förhållningssätt: Var professionell, Samarbeta och Tänk nytt.

På Intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Intraservice är både en miljö- och hälsodiplomerad arbetsplats.

Vi vill gärna se en mångfald bland personalen som speglar dagens Göteborg.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: 2012-12-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-10
Intervjuer kommer att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: A288725
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Hellberg, 031-3678262

Facklig kontakt
Anette Sernlo, 031-3686813
Pigitsa Sigurdsson, 031-3686823

Företag
Göteborgs stad, Intraservice

Adress
Göteborgs stad, Intraservice

Jobbnummer
1323785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice: